ואיפה גפני? האסיר מ’קמניץ’ הגיע אל הגר”ש אוירבך, הגר”י שיינר וגאב”ד ‘העדה’

תלמיד ישיבת קמניץ, אברהם שטרן, שנעצר ביום חמישי האחרון בגין עריקה מצה"ל ונשפט לעשרה ימי מעצר - שוחרר ממעצרו, ומיד עשה את דרכו אל בית מנהיג 'הפלג הירושלמי', הגר״ש אוירבך בשכונת שערי חסד • נפגש גם עם גאב"ד 'העדה' • משם יצא אל הדיון בעניינם של עשרת עצורי הפגנות המחאה שנערכו אתמול - וביקש מהשופט לשחררם
יוסף גרינבוים
ו' חשון התשע"ז / 07.11.2016 17:36

תלמיד ישיבת קמניץ, אברהם שטרן, שנעצר ביום חמישי האחרון בגין עריקה מצה”ל ונשפט ביום שישי לעשרה ימי מעצר בכלא 4 במחנה צריפין – שוחרר היום (שני) ממעצרו, ומיד עשה את דרכו אל ביתו של מנהיג ‘הפלג הירושלמי’, הגר״ש אוירבך בשכונת שערי חסד בירושלים.

הוא קיבל את ברכתו ואחר כך פצחו חבריו בריקודי שמחה.

בהמשך הגיע אל גאב”ד העדה החרדית הגרי”ט וייס ואל ראש ישיבת קמניץ, הגר”י שיינר – המתנגד ל’פלג הירושלמי’.

אחר הצהרים הגיע שטרן אל בית המשפט, שם התקיים דיון בעניינם של עשרת העצורים – שנעצרו בהפגנות המחאה שנערכו אתמול לשחרורו. בדיון בבית המשפט אמר שטרן לשופט: “כל העצורים הפגינו עבורי. כעת אני בחוץ ומבקש שתתחשב גם בהם – ותשחרר אותם”.

בלשכתו של ח”כ משה גפני טענו הבוקר כי השחרור התבצע לאחר שיו”ר דגל התורה פנה אל ראש אכ”א, אלוף חגי טופולנסקי, שחתם הבוקר על שחרורו המוקדם של האסיר.

ב׳וועדה להצלת עולם התורה׳, המזוהה עם ‘הפלג הירושלמי’, שאתמול הפיקה הפגנות וחסימת צמתים וצירי תנועה במחאה על המעצר, מגיבים בסיפוק רב על שחרור תלמיד הישיבה, וטוענים כי כמו בכל הזירות הפוליטיות, “ח”כ משה גפני הספיק לחטוף את הקרדיט לעצמו גם כאן”.

“מעניין מדוע הבחור לא הלך מיד להודות לגפני על המאמץ”, עקץ אחד מאנשי ‘הפלג הירושלמי’, בשיחה עם כתב חרדים 10.

אברהם שטרן, קמניץ

‘הוועדה להצלת עולם התורה’, המעסיקה שורה של עורכי דין מהשורה הראשונה להגנתם של עריקים ועצורים מכלל הציבור החרדי, בכל הנוגע למשפטים צבאיים הנערכים לעריקים מצה”ל שלא נענו לצווי הגיוס, טוענים כי בקשת המתקת הדין שהגיש עורך הדין מטעמם – שגיא גרינפלד, התקבלה בצמרת אכ״א, ונחתמה הבוקר על ידי ראש אכ״א.

לדבריהם, המהלך בוצע לאחר שבאכ״א ובצה״ל לא הצליחו למנוע את קיום ההפגנה שתוכננה להתקיים הערב בבית שמש מול ביתו של מפקד הממ״ח – יעקב ראשי.

לפי ‘הוועדה’, משטרת ישראל הודיעה לראשי אכ״א כי הם אינם יכולים לבטל את האישור להפגנה לאחר שאושרה, וכי אם ברצונם להביא לביטולה עליהם לשחרר את הבחור.

ראש אכ״א חתם, כאמור, על המתקת הדין שהגישה ‘הוועדה להצלת עולם התורה’ והבחור שוחרר.

ב’וועדה להצלת עולם התורה’ שגרו ‘עקיצה’ לעבר יו”ר דגל התורה: “ניסיונו של ח״כ משה גפני לקטוף את הקרדיט גם על שחרור הבחור, כפי שעושה זאת בשאר הזירות הפוליטיות השונות, מוכיח כי חברי הכנסת החרדים לא איבדו לגמרי את דרכם. שחרור תלמיד ישיבה מבין כתלי הכלא הצבאי הוא עדיין הישג מבחינתם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות