‘נשות הכותל’ מתכננות הפרובוקציה הבאה: דורשות חנוכיה בעזרת נשים

יו"ר ארגון 'נשות הכותל' פנתה לרב הכותל בבקשה שיציב השנה חנוכייה בעזרת הנשים, על מנת לאפשר טקס הדלקת נרות חנוכה לנשים • מסתמכת על הנחיית המשנה ליועץ המשפטי לממשלה - שקבעה: יש למנוע הדרה ואפליית נשים בטקס הדלקת הנרות
יוסף גרינבוים
ו' חשון התשע"ז / 07.11.2016 20:06

יו”ר ארגון ‘נשות הכותל’, ענת הופמן, פנתה היום (שני) במכתב אל רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ’, בו היא מבקשת ממנו להקדים ולהיערך לקראת חג החנוכה ולהציב חנוכייה בעזרת הנשים שברחבת הכותל – על מנת לאפשר קיום טקס הדלקת נרות חנוכה לנשים.

הופמן מסתמכת על הנחיית המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו”ד דינה זילבר, שקבעה בשנה שעברה כי יש למנוע הדרה ואפליית נשים בטקס הדלקת הנרות, המתקיים בכותל.

במכתב ששיגרה אז עו”ד זילבר, לרב הכותל, נאמר: “מניעת השתתפותן של נשים בטקסים ממלכתיים אך מחמת היותן נשים הינה הפליה פסולה”.

היא הוסיפה וכתבה: “תופעת הדרת נשים במרחב הציבורי היא תופעה חמורה ופסולה הסותרת את עקרון השוויון… ועל כלל רשויות השלטון לפעול למיגורה של תופעה נפסדת זו”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נרות חנוכה בכותל לנשים
    08/11/2016 14:09
    משה
  1. מי יכול להסביר איזה איסור יש בדבר?בעיקר שנשים גם חייבות בנר חנוכה מי יכול לתת מקור הלכתי–לא פוליטי לא מוסער–אלא הלכה.

    • שרון   13/12/2016 15:17

      מילא איסורים כמו לרא תרצח ולא תגנוב…אבל איסורים כאלה ואחרים על מגזר שלם חלק מהאנושות ? האמא, האשת חיל? היולדת? אז איזה שהוא גבר מתי שהוא כתב איזה שהוא מה שהוא וזה אמור לחייב את האנושות כולה ?