מחאה על מעצר בן ישיבה: אנשי ‘הפלג’ חסמו צמתים וצירי תנועה • צפו בתיעוד

מאות מפגיני 'הפלג הירושלמי' יצאו להפגנות, במחאה על מעצרו של תלמיד ישיבת קמניץ בירושלים, שנעצר ביום ה' בגין עריקות • המפגינים חסמו כבישים וצמתים בירושלים, בית שמש, כביש 4, בכניסה לאלעד, ובצומת שילת - והתעמתו עם השוטרים • בבני ברק המשטרה אישרה לחסום הכניסה לעיר • אחד המפגינים לחרדים 10: "במשטרה מבינים רק כוח"
יוסף גרינבוים וחיים טוויל
ה' חשון התשע"ז / 06.11.2016 21:29

ההפקה של ‘הוועדה להצלת עולם התורה’: מאות מפגינים יצאו הערב (ראשון) לחסום כבישים וצמתים ברחבי הארץ, במחאה על מעצרו של אברהם שטרן, תלמיד ישיבת קמניץ בירושלים, המשתייך ל’קהילת המתמידים’, שנעצר ביום חמישי האחרון  בגין השתמטות. שטרן נעצר כאשר הגיש תלונה במשטרה כנגד אדם שהציק לבני משפחתו. השוטרים שבדקו את שמו, גילו כי הוא עריק והודיעו לו על מעצרו.

בוועדה, המזוהה עם ‘הפלג הירושלמי’, הכריזו כבר בצהרים כי יערכו בערב הפגנות במסר מוקדים עד שישוחרר “אסיר ציון אברהם ישעיהו בן יענטע חוה”.

ההפגנות נערכו בירושלים – בצומת בר אילן, בצומת שילת שליד מודיעין עלית, בבני ברק, בעיר בית שמש, בכניסה לאלעד, ובכביש 4 ליד מחלף יבנה.

אחר הצהרים הודיעה המשטרה כי “בשל הפגנה הצפויה היום בבני ברק, יחסם צומת כהנמן – בן דוד לשני הכיוונים בין השעות 19:30 – 23:00”.

המטרה, כפי שהסבירו גורמים במשטרה לחרדים 10: “מרכזים ככה את כולם במקום אחד…”. דובר משטרת מחוז דן נימק: “שיקול משטרתי”.

אלא שמפגיני הפלג הירושלמי ראו ב’שיקול המשטרתי’ מהלך של כניעה – ושטפו את הרחובות. “במשטרה מבינים רק כוח”, אמר אחד המפגינים בצומת שילת לחרדים 10.

• רחוב השומר פינת אברהם בן דוד בבני ברק נחסם ביציאה לכביש גהה – והמשטרה: “בעקבות הפגנת חרדים, צפויים שיבושי תנועה בכביש 4 בקטע שבין מחלף אם המושבות לגשר גבעת שמואל. הציבור מתבקש להשתמש בדרכים חלופיות”.

לקראת 22:45 הודיעה המשטרה כי כביש 4 לדרום, מחלף גבעת שמואל נפתח לתנועה.

• אוטובוסים וניידות משטרה נחסמו החל מהשעה 19:30 בצומת בר אילן ושמואל הנביא בירושלים על ידי עשרות מפגינים. במקום התפתחו עימותים קשים בין המפגינים לשוטרים.

במהלך הפגנה, נפגעה כבת 18 מזרם של מכת”זית בעין. לפי דיווח של הצלה, מתנדבי ‘צוות הצלה’ העניקו לה סיוע רפואי ראשוני, והיא פונתה באמבולנס מד”א להמשך טיפול רפואי בביה”ח שערי צדק בעיר.

עד ראיה סיפר: “עברתי עם רכבי בבר אילן והמכת”זית העיפה אשה עם הזרם. יש לה דימום רציני בעין. לראות את האשה החרדית עפה מספר מטרים, עשה לי מאוד לא טוב”.

כביש 4 לכיוון דרום נחסם לתנועה במחלף יבנה בעקבות ההפגנה של אנשי הפלג. כ- 100 מפגינים חוסמים את הכביש, בעוד המשטרה מנהלת מרדף אחריהם. “המשטרה מבקשת מהנהגים שלא להגיע לאזור”, נמסר בהודעת המשטרה, אולם כעבור כשעה הודיעה המשטרה: “כביש 4 לדרום, מחלף יבנה נפתח לתנועה”.

• גם צומת אלעד נחסם לתנועה. לפי הודעת המשטרה במקום 100 מפגינים שחוסמים לסרוגין את הכביש.

בבית שמש המפגינים חסמו את רחוב נהר הירדן והתעמתו עם כוחות המשטרה. אחד הפגינים, שנעצר על ידי השוטרים, הוכה וראשו הוטח בגג הניידת.

• בצומת שילת שליד הערים מודיעין ומודיעין עלית חסמו מאות מפגינים את הכביש את הכביש. כתוצאה מההפגנה נוצר פקק תנועה לאורך קילומטרים – מצומת שילת עד קרית ספר.

• בצומת חשמונאים כמה עשרות  חרדים מפגינים על רקע הגיוס. כוח משטרה במקום.

לפי המשטרה, במהלך פיזור המפגינים בצומת בר אילן שהתעמתו עם המשטרה והשליכו חפצים לעבר השוטרים נפגעו שני שוטרים באורח קל, וטופלו במקום. שניים מהמפגינים שהפרו את הסדר נעצרו.

בבית שמש – במהלך פיזור המפגינים שחסמו את רחוב נהר הירדן נפגע שוטר באורח קל.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מענין שכל הניגונים חב
    06/11/2016 23:56
    יעבץ
  1. מענין שכל הניגונים חב”ד – עוצו, וכל קרני

  2. צריך לשלוח את כל המפגינים האלו לכלא. הם הורסים לנו את החיים
    07/11/2016 11:41
    חרדי
  3. בלתי אפשרי שקבוצה הזויה תשבית את החיים לכולם ותמשיך להכתים את כל הציבור החרדי