המשטרה נכנעה לפלג: אישרה לחסום את הכניסה לבני ברק

יוסף גרינבוים וחיים טוויל
|
ה' חשון התשע"ז / 06.11.2016 15:17
‘הוועדה להצלת עולם התורה’ המזוהה עם ‘הפלג’ הכריזה על הפגנות שיתקיימו הערב בירושלים, צומת שילת, בית שמש ובני ברק – בעקבות מעצרו של אברהם שטרן מישיבת קמניץ, שנעצר ביום ה’ בגין השתמטות • במשטרה איימו: “נעצור את פורעי החוק ונמצה את הדין” – אבל אישרו למפגינים לחסום הערב את הכניסה לבני ברק, לשלוש וחצי שעות

‘הוועדה להצלת עולם התורה’ יוצאת למאבק: בעקבות מעצרו של אברהם שטרן, תלמיד ישיבת קמניץ בירושלים, המשתייך ל’קהילת המתמידים’, שנעצר ביום חמישי האחרון  בגין השתמטות – יתקיימו היום בשעה 19:15 הפגנות.

ההפגנות, שבוועדה המזוהה עם ‘הפלג הירושלמי’ מכריזים כי יערכו  עד שישוחרר “אסיר ציון אברהם ישעיהו בן יענטע חוה”, יתקיימו בירושלים – בצומת בר אילן, בצומת שילת שליד מודיעין עלית, בבני ברק, ובעיר בית שמש.

אלא שאם בתחילה הודיעו במשטרת ישראל כי הם נערכים לקראת הפגנות, כדי למנוע חסימת צמתים וצירים מרכזיים או כל פעולת שיבוש מכוונת של זרימת התנועה, תוך הדגשה כי מדובר בהפגנות שלא ביקשו עבורן כל רישיון, ולכן הן אינם מוגדרות כחוקיות – הרי שהערב מודיעה המשטרה, כי אישרה לאנשי הפלג בבני ברק לקיים הפגנה שהתוצאה שלה תהיה חסימת העיר מכביש גהה.

“בשל הפגנה הצפויה היום בבני ברק”, נאמר בהודעה של דוברות מחוז דן במשטרה,”יחסם צומת כהנמן – בן דוד לשני הכיוונים בין השעות 19:30 – 23:00″.

המטרה, כפי שמסבירים גורמים במשטרה: “מרכזים ככה את כולם במקום אחד…”

קודם לכן אמרו במשטרה, כי הם מצפים מהמארגנים, אנשי ‘הפלג הירושלמי’, להרגיע את הרוחות ולהביע באופן נחרץ את התנגדותם להפרות סדר, ומבטיחים כי כוחות המשטרה יגלו “אפס סובלנות” כלפי מפירי הסדר.

“המשטרה תגלה אפס סובלנות לאירועי הפרות סדר המסכנים את שלום הציבור, תעצור את פורעי החוק ותמצה עימם את הדין”, אמרו גורמים במשטרה.

בן הישיבה נעצר לאחר שביום חמישי הגיש תלונה במשטרה כנגד אדם שהציק לבני משפחתו. השוטרים שבדקו את שמו, גילו כי הוא עריק ועצרו אותו.

ביום שישי הוא נשפט שטרן לעשרה ימי מחבוש ונכלא בכלא 4 במחנה צריפין. זמן מה אחר-כך שוחח עמו הגר”ש אוירבעך, מנהיג ‘הפלג הירושלמי’, וחיזק את רוחו.

אמש (מוצאי שבת), לאחר התייעצות עם הגר”ש אוירבעך, התקבלה הוראה לצאת ולהפגין נגד מעצרו של בן הישיבה. כשעתיים לאחר צאת השבת התאספו המפגינים ברחבת ‘בתי אונגרין’ לעצרת מחאה נגד מעצרו של “הבחור החשוב אברהם ישעיהו בן יענטע חוה שאינו משתף פעולה כלל עם שלטונות השמד”.

לאחר אמירת פרקי תהילים ונאומים, יצאו המפגינים לכיכר השבת, שם חסמו את הכביש והבעירו פחים. חלק מהמפגינים יצאו גם לרחוב שבטי ישראל, התיישבו על הכביש, חסמו את הציר – והתעמתו עם השוטרים שהגיעו לפנותם.

במקביל, אברכים מבית שמש וחברים של הבחור יצאו אל כלא 4 בצריפין כדי למחות מול שערי הכלא. כוחות גדולים של משטרה ויס”מ שהגיעו למקום פינו את המפגינים שיצאו לעבר הכביש הבין-עירוני הסמוך לכלא והחלו לרקוד  במקום. השוטרים העלו אותם בכוח לרכב ההסעה שיצאה לבית שמש וירושלים.