החרדים עוברים יותר קופות חולים: מי רשמה את הכי הרבה מצטרפים?

לפי נתונים של משרד הבריאות, בשנת 2016 המעבר בין קופות החולים הגיע לשיא • קופת החולים הפופולרית ביותר היא "מכבי", מאוחדת מפגרת אחריה בפער עצום ו"לאומית" נמצאת בתחתית הדירוג • בעשרת הישובים היהודיים שבהם התקיימו הכי הרבה מעברים - שמונה מתוך עשרה הם חרדיים • וגם בית שמש ברשימה
שייע קליין
ה' חשון התשע"ז / 06.11.2016 14:06

אוהבים את ‘מכבי’: משרד הבריאות פרסם הבוקר (ראשון) את נתוני המעבר בין קופות החולים מהם עולה, כי בשנת 2016 אחוז העוזבים את קופת החולים בה היו חברים עד עתה – היה הגבוה ביותר מזה כ-18 שנים.

מהנתונים עולה, כי קופת החולים אליה מצטרפים מספר המבוטחים הגבוה ביותר ביחס למספר העוזבים היא ‘מכבי’, מגמה חיובית עבור הקופה שהחלה כבר בשנה שעברה. לפי הנתונים, 46.5 אלף איש הצטרפו לקופת החולים ‘מכבי’, ו-25.5 אלף עזבו אותה.

‘מאוחדת’ מפגרת אחרי ‘מכבי’ בפער עצום – עם 758 מבוטחים חדשים נטו: 40 אלף מצטרפים לעומת 39.3 אלף עוזבים.

גם קופת חולים ‘כללית’ – הקופה הגדולה ביותר בארץ – רשמה נתונים מאכזבים: כ-54.8 אלף איש הצטרפו, לעומת 55.5 אלף מבוטחים שעזבו.

לעומת זאת, את קופת החולים ‘לאומית’ עזבו השנה כ-44,000 מבוטחים, כשרק מחצית ממספר זה הצטרפו לקופה. נתון זה ממצב את ‘לאומית’ בתחתית הדירוג ומצביע על שיא חדש של עוזבים.

בפילוח הנתונים של הדוח לפי דירוג חברתי-כלכלי עולה, כי המעברים היו גבוהים יותר ביישובים קטנים שתושביהם הם בעלי מעמד סוציו-אקונומי נמוך – ערבים וחרדים.

לפי משרד הבריאות, הסיבה לכך נעוצה בעובדה שקופות החולים ריכזו את מאמציהן בשכנוע מבוטחים לעבור אליהן דווקא ביישובים אלה.

עוד עולה כי 8 מתוך 10 היישובים בהם מתבצעים המעברים הרבים ביותר הם מהמגזר הערבי והשניים הנותרים הם יישובים יהודיים בעלי רוב חרדי בולט – מודיעין עלית ותפרח.

במקביל, ברשימת עשרת הישובים היהודיים שבהם התקיימו הכי הרבה מעברים, שמונה מתוך עשרה הם חרדיים, וביישוב המעורב היחיד – בית שמש – קיים ריכוז גבוה מאוד של אוכלוסייה חרדית.

בחמש השנים האחרונות ניתן לעבור בין קופות חולים גם דרך האינטרנט, והשנה שיעור המעברים דרך פלטפורמה זו גדל בכ-15%. עם זאת, בניגוד לשנים קודמות חל גידול גם באחוז המעברים בדואר.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות