‘המודיע’ נגד ‘משפחה’: “בעיתונות חרדית אמיתית אין תמונות נשים”

אבי כץ
|
ה' חשון התשע"ז / 06.11.2016 10:36
עיתון ‘משפחה’ במהדורה האנגלית יצר תקדים בעיתונות החרדית, כשפרסם את תמונתה של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון • הבוקר ‘המודיע’ תוקף את המהלך במרומז – וכותב במאמר המערכת: “פרסום תמונותיהן הוא היפך הכבוד, הכיבוד וההתייחסות. אנו מכבדים בדרך שלנו”

‘המודיע’ תוקף הבוקר (ראשון), במאמר המערכת של העיתון, את פרסום תמונתה של המועמדת הדמוקרטית הילרי  קלינטון בעיתון ‘משפחה’ באנגלית ומבהיר: “אין ולא היו וגם לא יהיו בעיתונות חרדית אמיתית, תמונות נשים”.

במערכת ‘משפחה’ בארה״ב הבהירו לחרדים 10, לאחר הפרסום התקדימי, כשלראשונה עיתון חרדי פרסם תמונת אישה על שערו: “עיתון ׳משפחה׳ באנגלית כפוף לוועדה רוחנית המורכבת מדמויות חשובות בעולם התורה של ארצות הברית.

“בהתייעצות של הוועדה הרוחנית עם רבני הקהילות בארה”ב, הוחלט, בהתחשב במכלול שיקולים של אחריות כלל-ציבורית, לפרסם את התמונה באופן בו היא פורסמה”.

ב’משפחה’ הבהירו כי גם לגבי העתיד, במיוחד אם קלינטון תזכה בבחירות לנשיאות, כי הם “ממשיכים להתייעץ ברבנים”.

בניגוד לכך, במאמר המערכת של המודיע – נכתב: “אנשי תקשורת וממסד העוקבים אחר התנהלות היהדות החרדית במערכת הבחירות הזו, המעסיקה מטבע הדברים את בעלי זכות ההצבעה ואת אזרחי העולם החופשי כולו – הבינו שהעובדה שאין צילומים של מועמדת הדמוקרטים בעיתונות החרדית אינה מביעה עמדה פוליטית כל שהיא, אלא נובעת מדקדוק הלכה וקיום התורה והמצוות, ומשקפת התנהגות ערכית-פנימית שקיימת מאז ומעולם ולא כזו שננקטה לקראת הבחירות הללו”.

עורכי המודיע מדגישים: “אין – ולא היו וגם לא יהיו – בעיתונות חרדית אמיתית, תמונות נשים בכלל, גם לא כאלו שהגיעו למשרות שלטוניות ומלכותיות רמות בארצותיהן; וגם לא תמונות נשים מהווי החיים היהודי. אלו הן אורחות חיינו, אלו הם הגדרים המסובבים אותם – והמה לא משתנים ולא קשורים בנסיבות פוליטיות”.

בהמשך נכתב: “המאפיינים היהודים כוללים גדרים וסייגים ומשמרת למשמרת – כיצד הם מכבדים את מי שראויים לכבוד. אנו מכבדים את הכרעת הבוחר במקום מגורינו; אנו מכבדים את מי שנושאות במשרות שלטוניות בארצותיהן בדרכים שונות ומגוונות, אך לא באמצעות תמונות.

“להיפך, כל מי שיתבונן בהנהגותינו כלפי פנים יבין שלדידם של יהודים שומרי תורה ומצוות – פרסום תמונותיהן הוא היפך הכבוד, הכיבוד וההתייחסות. אנו מכבדים בדרך שלנו לכבד, זו הדרך שלנו להתנהל, ואנו מצפים שיכבדו אותנו באורחותינו”.