‘המודיע’ נגד ‘משפחה’: “בעיתונות חרדית אמיתית אין תמונות נשים”

עיתון 'משפחה' במהדורה האנגלית יצר תקדים בעיתונות החרדית, כשפרסם את תמונתה של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון • הבוקר 'המודיע' תוקף את המהלך במרומז - וכותב במאמר המערכת: "פרסום תמונותיהן הוא היפך הכבוד, הכיבוד וההתייחסות. אנו מכבדים בדרך שלנו"
אבי כץ
ה' חשון התשע"ז / 06.11.2016 10:36

‘המודיע’ תוקף הבוקר (ראשון), במאמר המערכת של העיתון, את פרסום תמונתה של המועמדת הדמוקרטית הילרי  קלינטון בעיתון ‘משפחה’ באנגלית ומבהיר: “אין ולא היו וגם לא יהיו בעיתונות חרדית אמיתית, תמונות נשים”.

במערכת ‘משפחה’ בארה״ב הבהירו לחרדים 10, לאחר הפרסום התקדימי, כשלראשונה עיתון חרדי פרסם תמונת אישה על שערו: “עיתון ׳משפחה׳ באנגלית כפוף לוועדה רוחנית המורכבת מדמויות חשובות בעולם התורה של ארצות הברית.

“בהתייעצות של הוועדה הרוחנית עם רבני הקהילות בארה”ב, הוחלט, בהתחשב במכלול שיקולים של אחריות כלל-ציבורית, לפרסם את התמונה באופן בו היא פורסמה”.

ב’משפחה’ הבהירו כי גם לגבי העתיד, במיוחד אם קלינטון תזכה בבחירות לנשיאות, כי הם “ממשיכים להתייעץ ברבנים”.

בניגוד לכך, במאמר המערכת של המודיע – נכתב: “אנשי תקשורת וממסד העוקבים אחר התנהלות היהדות החרדית במערכת הבחירות הזו, המעסיקה מטבע הדברים את בעלי זכות ההצבעה ואת אזרחי העולם החופשי כולו – הבינו שהעובדה שאין צילומים של מועמדת הדמוקרטים בעיתונות החרדית אינה מביעה עמדה פוליטית כל שהיא, אלא נובעת מדקדוק הלכה וקיום התורה והמצוות, ומשקפת התנהגות ערכית-פנימית שקיימת מאז ומעולם ולא כזו שננקטה לקראת הבחירות הללו”.

עורכי המודיע מדגישים: “אין – ולא היו וגם לא יהיו – בעיתונות חרדית אמיתית, תמונות נשים בכלל, גם לא כאלו שהגיעו למשרות שלטוניות ומלכותיות רמות בארצותיהן; וגם לא תמונות נשים מהווי החיים היהודי. אלו הן אורחות חיינו, אלו הם הגדרים המסובבים אותם – והמה לא משתנים ולא קשורים בנסיבות פוליטיות”.

בהמשך נכתב: “המאפיינים היהודים כוללים גדרים וסייגים ומשמרת למשמרת – כיצד הם מכבדים את מי שראויים לכבוד. אנו מכבדים את הכרעת הבוחר במקום מגורינו; אנו מכבדים את מי שנושאות במשרות שלטוניות בארצותיהן בדרכים שונות ומגוונות, אך לא באמצעות תמונות.

“להיפך, כל מי שיתבונן בהנהגותינו כלפי פנים יבין שלדידם של יהודים שומרי תורה ומצוות – פרסום תמונותיהן הוא היפך הכבוד, הכיבוד וההתייחסות. אנו מכבדים בדרך שלנו לכבד, זו הדרך שלנו להתנהל, ואנו מצפים שיכבדו אותנו באורחותינו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות