נאום אשכנזי? מלכיאלי במליאה: “אבטא בגאון את קולם של עמלי התורה”

ח"כ מיכאל מלכיאלי, הח"כ החדש של סיעת ש"ס, נשבע הערב אמונים במליאת הכנסת ונאם את נאומו הראשון • "הפריחה המלבבת של הדור הספרדי הצעיר, הערכי, המשכיל, הנראה כיום מול עינינו, היא פירות החרישה והזריעה, של מרן הרב עובדיה יוסף זצ״ל"
נחמן גור
ב' חשון התשע"ז / 02.11.2016 23:38

ח”כ מיכאל מלכיאלי, הח”כ החדש של סיעת ש”ס, נשבע הערב (רביעי) אמונים במליאת הכנסת.

מלכיאלי פתח את נאומו הראשון ואמר: “מחר, ג׳ בחשוון, יחול יום השנה השלישי לעלייתו לגנזי מרומים של מנהיג הדור, מרן רבי עובדיה יוסף זכר צדיק וקדוש לברכה.

“פטירתו של מי שסימל את עמוד האור לפני המחנה, הותירה חלל גדול עבור ציבורים גדולים במדינת ישראל המתגעגעים למנהיגותו הנדירה, המלאה באהבת ישראל זכה.

“קשה לי לשכוח את המעמד המיוחד, כשעליתי למעונו לעצה וברכה, והוא, עם סטירת החיבה הייחודית שלו הרעיף עלי אהבה, הורה דרך, ועודד אותי להמשיך ולדאוג לאלו הממתינים לעזרה. הרגעים המרוממים הללו נצורים בי לעד, מהם אני שואב כוח ועידוד בפעילותי הציבורית.

“הבוקר, עליתי לציונו הקדוש, לשפוך שיח להצלחת עם ישראל, ולקבל את ברכת הדרך בשליחותי החדשה”.

על ילדותו סיפר: “גדלתי בירושלים להורים עמלי יום, מו”ר אבי שמואל ואמי מירה, הנמצאים כאן עמנו, אשר לא חיסרו ממני דבר בגשם וברוח, והתוו לי את דרך המסירות לזולת.

“כילד, התחנכתי בתלמוד תורה ׳יקירי ירושלים׳, ומאוחר יותר בישיבת ‘חברון’ המעטירה, בה צללתי לעומק סודות התלמוד, וממנה שאבתי חכמת חיים יהודית יקרה מפז”.

על פעילותו הציבורית: “לאחר נישואיי, בחרתי לגדל את ילדיי בפריפריה הירושלמית בשכונת נווה יעקב, בה התחלתי את דרכי הציבורית כיו״ר המנהל הקהילתי. בשכונה זו נפגשתי עם מצוקות היום-יום של האוכלוסייה המוחלשת, המשוועת ליד מכוונת וחמה. במקביל, סייעתי לבני התורה השוקדים על תלמודם, ומבקשים את קורת הגג הנאותה ומוסדות החינוך לילדיהם.

“כחבר מועצת העיר ירושלים, וחבר הוועדה המקומית לתכנון והבניה, השתדלתי לפתוח דלת לכל פונה, בתחום היתרי בניה או הקלה בסבך הביורוקרטיה.

“אני גאה ונרגש לעמוד כאן היום, כנציג נאמן של תנועת ש”ס המפוארת. ארתום את כל יכולותיי להביא עמי לבית המחוקקים רוח צעירה ונמרצת המושתתת על דגלי התנועה: העזרה והסיוע לשכבות המוחלשות וחיזוק המסורת היהודית.

“אבטא בגאון את קולם של עמלי התורה, בני הישיבות ואברכי הכוללים שבחרו בחיי הסתפקות במועט, למען שימור גחלת התורה והמורשת היהודית. יהודים יקרים אלו, העושים תורתם קבע ומלאכתם עראי ומוכפשים לא אחת בשיח הציבורי, הם סיירת המטכ״ל של הרוח היהודית, והערובה להמשך קיום עם ישראל כחוליה בלתי מנותקת מעברו.

מיכאל מלכיאלי

“במעמד זה אשא תפילה לבורא עולם, כי אזכה להיות ציר נאמן לשולחיי, הלא הם מועצת חכמי התורה ובראשם הכהן הגדול, חכם שלום הכהן שליט״א, אשר מתווים את דרכנו ומאירים את נתיבותינו ולאורם אנו הולכים”.

הוא הודה לאריה דרעי: “מעל במה מכובדת זו, ברצוני להביע את רחשי ליבי כלפי אדם מיוחד ומופלא, שרשם בשתי ידיו את דברי הימים של יהדות ספרד במדינת ישראל, הלא הוא יו״ר תנועת ש״ס שר הפנים, הנגב והגליל והפריפריה הרב אריה דרעי.

“כבר כנער צעיר רותקתי לדמותו המהפכנית, החותרת נגד הזרם בתעצומות נפש מתוך דבקות במטרה הנעלה, להשבת העטרה ליושנה וזקיפת קומתם של בני עדות המזרח.

“הפריחה המלבבת של הדור הספרדי הצעיר, הערכי, המשכיל, הנראה כיום מול עינינו, היא פירות החרישה והזריעה, של מרן הרב עובדיה יוסף זצ״ל ושליחו הנאמן הרב אריה דרעי, אשר כבר לפני שלושים שנה, בארץ לא זרועה, במדבר השממה והניתוק, עשו לילות כימים להשיב לב בנים על אבותם. העובדה שאני עומד כאן לפניכם בכנסת ישראל, כבן לדור המהפכה הספרדית, היא אות הניצחון הגדול שלהם.

“בהזדמנות זו, אני מבקש להודות לו על אמונו הרב בי, ועל עידודו הנמרץ לאורך כל הדרך, כמו גם על המהלך האצילי שלו למען כניסתי לכנסת, מתוך דוגמה אישית של קידום צעירים ושילובם בעשייה הציבורית.

“ולסיום דבריי, ברצוני להודות לאשתי היקרה תהילה, העומדת לימיני ומלווה אותי לאורך כל הדרך בחיים הציבוריים, ומגדלת את ילדינו בחום ובמסירות, גם בזמנים רבים בהם אני נאלץ להיעדר מהבית. יתן ה’ ונראה ברכה ונחת מכל ילדינו.

“ואסיים בתפילת רבי נחוניה בן הקנה, במשנה במסכת ברכות: ‘בכניסתי אני מתפלל שלא תארע תקלה תחת ידי’, אמן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות