משרד התחבורה חויב לתאם עם מאיר רובינשטיין את המכרז בביתר

דרישות העירייה התקבלו: משרד התחבורה חויב בתיאום ושיתוף פעולה עם העירייה • העתירה נמחקה בהסכמה • רובינשטיין: "אני מרוצה מהתוצאה. אם משרד התחבורה היה מסכים מראש למה שבית המשפט הורה, לא היה צורך להיגרר לשם"
אריה ריבקינד
א' חשון התשע"ז / 02.11.2016 13:32

הישג למאיר רובינשטיין בעתירה על התחבורה: בבית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים התקיים הבוקר (רביעי) דיון בעתירת עיריית ביתר עלית נגד משרד התחבורה, בדרישה לחייבו בשיתוף פעולה עם העירייה במכרז התחבורה החדש שיצא לעיר – ללא תיאום.

בין נימוקי העתירה: היעדר דרישת סף לניסיון בהפעלת תחבורה ציבורית וחוסר הכנת תשתיות הולמות.

כבר בשלבים הראשונים לאחר שהמכרז תוקן חלקית, בעקבות העתירה, הבהירה העירייה כי היא איננה מתעקשת על דחיית המכרז, אלא על תיקונו לרווחת התושבים. משרד התחבורה התנגד, אך בצעד חסר תקדים אסר בית המשפט על משרד התחבורה לפתוח את מעטפות המכרז – עד לקיום הדיון.

את עיריית ביתר ייצג המומחה המנהלי-חוקתי עו”ד אורי קידר ממשרד כבירי נבו קידר ושות’.

היום כאמור נערך הדיון, במסגרתו הבהיר ביהמ”ש כי משרד התחבורה מחויב בשיתוף פעולה עם העירייה.

לאור ההסכמה על כך, וכן התחייבות לדרישת העירייה למיקום החניון בתחומי העיר, נמחקה העתירה בהסכמת הצדדים.

ראש העיר  הבהיר, כי אין לעירייה כל רצון להתעמת עם המשרד אלא אך ורק לתקן את הדרוש, וכי הוא מברך על התוצאה ומקווה שייצאו לדרך חדשה. “אני מרוצה מהתוצאה. אם משרד התחבורה היה מסכים מראש למה שבית המשפט הורה, לא היה צורך להיגרר לשם.

“הגשנו את העתירה למרות שידענו מראש שסיכוייה אינם גבוהים מהבחינה המשפטית. זאת מאחר וחובתנו להפוך כל אבן כדי לדאוג לכך שביתר תמשיך להיות במקום הראשון בארץ בתחבורה ציבורית”.

עו”ד קידר: “לכל אורך הדרך הבהרנו שדרישתנו האחת היא שיתוף פעולה לטובת התושבים, מבלי לעשות צעדים חד צדדיים. בבית המשפט הובהר היום היטב מעמדה הברור של העירייה כנציגה אותנטית של התושבים. הוכחנו שאי אפשר לנהל מהלכים מאחורי גבה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות