סעו לשלום: כביש 38 בבית שמש יוצא לדרך חדשה

מצבו המחפיר של כביש 38 המוביל לבית שמש עומד בפני שינוי • ראש העיר וסגנו סיכמו על שיתוף פעולה מול משרד התחבורה על עבודות לשיפור פני הכביש שיחלו בשבעות הקרובים
נחמן וייס
י"א סיון התשע"ד / 08.06.2014 21:09

לאחר  הזנחה של עשרות שנים בהם סבלו תושבי בית שמש והסביבה ממצבו המחפיר של כביש 38, פירסמה הערב (ראשון) עיריית בית שמש הודעה על תחילת עבודות לשדרוג כביש 38.

העבודות לשיפור הכביש צפויות להתחיל כבר בשבועות הקרובים. לקראת תחילת העבודות בכביש נערכה השבוע בלשכתו של ראש העיר משה אבוטבול פגישת עבודה ראשונה עם הקבלן דיין ברזני וצוות המהנדסים שלו. בפגישה נכחו מטעם העירייה גם סגן ראש העיר ויו”ר ועדת התנועה שמואל גרינברג, ומנכ”ל העירייה עו”ד מתי חותה.

בפגישה הועלו מספר נושאים בכדי להתאים את ייעודו של הכביש לצורכי התושבים, וסוכם כי העירייה תעביר את השיפורים שהיא דורשת, אך אלו לא יעכבו את תחילת העבודות. על פי התכנון, בעוד כחודש, צפויים להתחיל העתקת התשתיות. מיד לאחר מכן, יחל השדרוג בפועל.

יצויין, כי לקראת אישור תקציב שנת 2014, התקציב לשדרוג הכביש כמעט ובוטל, אולם לאחר מאבק תקשורתי ולחצים רבים, קוצצו רק חלק מהתכניות המקוריות לשדרוג הכביש.

הפרויקט צפוי להימשך על פני כשלש וחצי שנים, בהתאם ללוח זמנים מתוכנן שנקבע מראש. ראש העיר מציין כי נעשו ההתאמות הנדרשות, כך שהעבודות בשטח, לא יפגעו בציבור הנוסעים בכביש 38. תוואי הכביש בחלק זה לא יעבור במתכונתו הנוכחית אלא בכיוון קיבוץ צרעה, והציבור יוכל להמשיך לנסוע בכביש 38 הנוכחי, ולצאת ולהיכנס מהעיר דרך הכניסה החדשה- כביש 10 עד שיחובר לתוואי החדש.

סגן ראש העיר ויו”ר ועדת התנועה שמואל גרינברג העלה בפני הקבלן הזוכה הצעה, לשתף קבלני משנה שיפעלו בו זמנית בשדרוג המקטע, בדומה למתבצע במקטעי העבודות, בכביש מספר 1 בין שער הגיא לכניסה לירושלים. בכך יקוצר זמן העבודות אף מן הלו”ז המקורי שתוכנן  וסיום העבודות יתבצע בזריזות לשביעות רצון התושבים, שכבר ממתינים לכך בכיליון עיניים. לדבריו, ישנו כפל חשיבות לדחיפות בו הדבר צריך להיעשות ולהתבצע, מאחר ומדובר גם בהצלת חיים מכיוון שכביש זה כבר גבה את חייהם של מספר אנשים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות