בני ברק מציגה ‘שטיבל’: כך הילדות רוקדות בלשכה שקיבלו בעירייה

בית המשפט בביקורת קשה על עיריית בני ברק: "לקרוא ולא להאמין שרשויות במדינת ישראל טוענות טענות שכאלו" • "אין לקבל מצב שבו כ-60 תלמידות שוהות בבית, עקב התנהגות זו של העירייה" • פתרון הביניים: 64 הילדות קיבלו מסגן ראש העיר את לישכתו האישית
אריה ריבקינד
ב' חשון התשע"ז / 03.11.2016 16:09

 השלומיאליות של העיירה נחשפת: 64 ילדות, תלמידות שני גני הילדים ברחוב הנצי”ב בבני ברק, שקיבלו צו סגירה מבית משפט בעקבות עתירה שהגישו שכנים, לומדות מאז יום ראשון בבניין עיריית בני ברק – עד שיימצא פתרון לתסבוכת אליה נקלעה העירייה.

“כרגע עדיין אין פתרון אמיתי לגן”, אומרים בוועד ההורים לחרדים 10. “לבינתיים, סגן ראש העיר, הרב אברהם רובינשטיין, נתן לנו את הלשכה שלו – ושם הילדות לומדות ומשחקות”.

לדבריו, “זו פשרה. הגענו עם העירייה לפתרון הזה לימים הקרובים. אבל ברור שזה לא פתרון קבוע… העירייה צריכה לדאוג לילדים למקום עד לסידור העניין”.

בינתיים קיבל בית המשפט המחוזי בתל אביב, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, את בקשת השכנים להטיל צו ביניים – עד להכרעה בעתירה שהוגשה נגד עיריית בני ברק, המתנגדת לפתיחת גני ילדים בשטח הציבורי הנתון במחלוקת.

בפסק הדין שכתב, הטיח השופט קובי ורדי ביקורת נוקבת בעיריית בני ובוועדה המקומית לתיכנון. “המשיבות מודות בפה מלא כי אין רישיון להפעלת גני הילדים בחלקה, ברם טוענות שהפעלת גן ללא רישיון הוא עניינו של משרד החינוך…

“כך גם לא מהססות המשיבות לטעון כי למרות שהן מפעילות את הגנים ללא רישיון, יש להכשיר זאת כיוון שכך נוהגים גם אחרים בכל רחבי הארץ במשך שנים מול משרד החינוך, לגבי גנים לא ממלכתיים… וכך נוהגים בעיריית בני ברק במשך שנים – קודם פותחים ומאכלסים את הגנים ואאחר כך ‘תוך כדי תנועה’ נוקטים בהליכים לקבלת הרישיון להפעלת הגן עד לקבלת הרישיון…

“כך גם נטען על-ידי המשיבות שאין אפשרות אחרת למעשה, שכן מדובר במצב של ‘ביצה ותרנגולת’ וזוהי ההתנהלות הקבועה בכל מדינת ישראל בכלל ובעיר בני ברק בפרט.

“אכן לקרוא ולא להאמין שרשויות במדינת ישראל האמונות על אכיפת ושלטון החוק טוענות טענות שכאלו וכפי שטענה המדינה בתגובה – מוטב היה אילולא נטענו הטענות הנ”ל …

“משרד החינוך מציין בתגובתו כי הוא רואה בחומרה רבה את התנהלות העירייה העוברת על הוראות חוק הפיקוח באופן שיש בו כדי לפגוע בתלמידים שעל שלומם וחינוכם אמונה העירייה, ואין לי אלא להצטרף לדברים אלו. אכן ניתן להבין את המצוקה הקיימת במוסדות החינוך בעירייה בבני ברק, ברם מצופה מהעירייה שתפעל במסגרת אחריותה ובמסגרת החוק למציאת פתרון חוקי לילדים הלומדים בגני הילדים בחלקה, ואין לקבל מצב שבו כ-60 תלמידות שוהות בבית, עקב התנהגות זו של העירייה, המנסה לקבוע עובדות בשטח, כשהיא יכולה לפעול במקביל להכשרת גני הילדים בחלקה וקבלת רישיון להפעלתם, ברם אין מקום לאפשר עשיית דין עצמית שכזו הנעשית בריש גלי על-ידי העירייה.

העירייה גם חויבה לשלם שכר טרחת עורך דין – 10 אלף ש”ח.

גן ילדים, בני ברק, זייברט

גן ילדים, בני ברק, זייברט

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות