אייכלר לבג”ץ: מותר להקים מפלגה בלי נשים, כך זה היה בפולין ובליטא

בג"ץ הורה לאגודת ישראל להשיב לעתירה: למה במפלגה מדירים נשים? • אייכלר במליאת הכנסת: "המחשבה ששופטי בג"צ ישללו את זכותה של אגודת ישראל לקבוע את הרכב רשימתה - זאת הכרזת מלחמה" • "מדוע לא ישולבו מליוני הבוחרים, בבחירת שופטים לבית המשפט העליון?"
נחמן גור
ל' תשרי התשע"ז / 01.11.2016 18:42

אחרי שבג”ץ הורה לרשם המפלגות ולמפלגת אגודת ישראל להסביר, בתוך 75 יום, מדוע ישנו סעיף בתקנון המפלגה האוסר על נשים להיות חברות בה – תקף היום (שלישי) ח”כ ישראל אייכלר, במליאת הכנסת, את בית המשפט והשופטים.

השופטים הוציאו צו על תנאי בעקבות עתירה של 12 ארגונים כנגד רשם העמותות והמפלגות החרדיות על כך שהדרת הנשים במפלגות אלה – אינה חוקית.

“פורסם בתקשורת כי בג”צ דורש מאגודת ישראל להשיב תוך חודשיים וחצי, מדוע לא ישולבו נשים ברשימתה לכנסת”, פתח אייכלר. “ואני שואל – מדוע לא יתקיימו בחירות כלליות, ביום הבחירות לכנסת, לבתי המשפט? אם שופטי בית המשפט העליון רוצים לקבוע כללים ומגבלות לזכות ההתאגדות המפלגתית לכנסת, מדוע האזרחים לא יקבעו מגבלות לזכות ההתערבות של בתי המשפט? מדוע לא ישולבו מליוני הבוחרים, בבחירת שופטים לבית המשפט העליון?”

אייכלר המשיך: “זכות ההתארגנות המפלגתית אינה טובה שהמדינה מעניקה לאזרחיה והיא אינה יכולה להגביל את זכותם של הגמלאים להקים מפלגה לקשישים, לדתיים להקים מפלגה דתית, ולערבים להקים מפלגה ערבית. גם אם לא היתה כאן מדינה יהודית, מותר ליהודים החרדים להקים מפלגה חרדית – וכך היה בפולין ובסיים הליטאי, ובעוד מקומות”.

אייכלר הזכיר: “יש מדינות במזרח התיכון בהן השליטים קובעים מה יהיה הרכב הרשימות בפרלמנט, תראו מה קורה שם.

“עצם המחשבה ששופטי בג”צ ישללו את זכותה של אגודת ישראל לקבוע את הרכב רשימתה אך ורק על פי מה שיורו לה גדולי התורה שליט”א, זאת הכרזת מלחמה נגד הדמוקרטיה בכלל ונגד האזרחים החרדים בפרט.

“זכותנו לחיות בארץ אבותנו, על פי רצוננו ושום שלטון יהודי או שלטון מתנכר לא יוכל לכפות עלינו אורחות חיים”.

לדבריו, “מי שמכחיש את זיקתה של ההלכה והמסורה המקובלת על גדולי התורה של אגודת ישראל ובוחריה, אינו שונה מועידת אונסק”ו המכחיש את הזיקה היהודית לכותל המערבי. אנו בזים לאונסק”ו וכך יש לבוז לכל ניסיון להצר את זכויות האדם החרדי לבחור את נציגיו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות