משפחת דיין במגעים: ר’ לוי לבייב יוותר על השליטה באפריקה ישראל?

דוד ליבוביץ
|
ל' תשרי התשע"ז / 01.11.2016 15:07
משפחת דיין, המחזיקה בנדל”ן למגורים בגרמניה במאות מיליוני יורו, כבר רכשה את המלונות הגדולים של אפריקה ישראל • כעת המשא ומתן על השליטה בחברה נמצא בשלבי ביניים ומתבסס על הצעה רשמית שהגישו האחים לפני החגים

משפחת דיין מנהלת משא ומתן לרכישת השליטה ב’אפריקה ישראל’. כך פורסם בעיתון כלכליסט.

12 האחים של המשפחה, המחזיקה בנדל”ן למגורים בגרמניה במאות מיליוני יורו, כבר רכשו את המלונות הגדולים של אפריקה ישראל, וכעת המשא ומתן על השליטה בחברה, נמצא בשלבי ביניים ומתבסס על הצעה רשמית שהגישו האחים לפני החגים.

מדובר בהזרמה של כ-700 מיליון שקל לחברה לצד מחיקה של כ-500 מיליון שקל מהחוב. לאפריקה חוב של 2.75 מיליארד שקל לסדרות האג”ח כ”ו, כ”ז וכ”ח.

במידה שמשפחת דיין תסכם מול מחזיקי האג”ח את תנאי ההסדר, עשוי בעל השליטה ר’ לוי לבייב לקבל הזדמנות להגיש הצעה משופרת.

עם זאת, ישנן הערכות שלבייב אינו מעוניין לשמור על השליטה בחברה, וכי יסתפק באפי פיתוח – החברה שמחזיקה בפעילות של אפריקה ברוסיה. במקרה כזה תעבור השליטה בחברה לידי משפחת דיין.

מלבד משפחת דיין, הגיש גם איש העסקים ובעל השליטה בקבוצת אלון, מוטי בן משה, הצעה – אך נסוג בו לאחר שהנציגות סירבה לקבל את דרישותיו להתניית הרכישה בבדיקות נאותות והסכמה מוקדמת של לבייב.

המגעים של אפריקה להסדר חוב נערכים מאז חודש מאי, כשנדונה עד היום הצעה למחיקת מיליארד שקל מחובותיה, תמורת הקצאת רוב מכריע של מניות החברה למחזיקים, ובהמשך הזרמת הון בהיקף של מאות מיליוני שקלים מלבייב או ממשקיע אחר, תמורת הקצאת מניות שיהוו את את גרעין השליטה בחברה.

בעקבות הפירסומים על המגעים, מניית החברה עולה בבורסה של תל אביב.