החל מהבוקר הכוהנים בעוצר: בגלל שיפוצים אסור להם להמריא מנתב”ג

נחמן גור
|
ל' תשרי התשע"ז / 01.11.2016 00:32
רשות שדות התעופה משפצת את מסלולי ההמראה – ובעקבות כך הנתיב החלופי שנבחר עובר מעל בתי הקברות שבאזור המרכז • המשמעות: הכהנים לא יוכלו לטוס בשבועיים וחצי הקרובים • ומי מנסה לסייע? ח”כ אורי מקלב

עם סיום עונת הנסיעות בנמל התעופה בן גוריון, הודיעה רשות שדות התעופה על עבודות תשתית שייתבצעו במסלולי ההמראה והנחיתה, לטובת שדרוג צומת מפגש של שני מסלולים.

בשל כך, רש”ת תפעיל את מערך ההמראות והנחיתות באמצעות מסלול יחיד, מסלול 21, למשך 17 ימים, החל מהבוקר – ה-1 לנובמבר. ההמראות יבוצעו לכיוון דרום-מערב והנחיתות מצפון למסלול.

המשמעות: בכל זמן השיפוצים במסלולים בשבועיים הקרובים אסורה לכהנים ההמראה מנתב”ג, שכן המטוסים יחלפו בנתיב שמעל בית הקברות בחולון.

לאור כך, כהן שיבקש לצאת לחו”ל בכל זאת, יאלץ לעשות זאת דרך ירדן או באמצעות הפלגה מנמל חיפה.

מי שנזעק לסייע לכהנים הוא ח”כ אורי מקלב שנועד עם מנכ”ל רש”ת, יעקב גנות בניסיון למצוא פיתרון. בפגישה השתתפו רבנים ובכירים ברשות שדות התעופה והרשות לתעופה אזרחית במשרד התחבורה.

גנות גילה הבנה רבה למצוקה – והודיע כי כל מתווה שיפתור את הבעיה ולא יהווה סיכון בטיחותי מקובל עליו.

בתום הפגישה סוכם כי יישבו צוותים מטעם אירגוני הכהנים ורשות שדות התעופה כדי למצוא פתרונות יצירתיים, כדי שכהנים יוכלו לטוס ללא חשש גם במשך זמן השיפוצים בנתב”ג. כמו כן סוכם על צמצום משמעותי של זמן העבודות בשדה.

עם זאת, עד שיימצא פיתרון, ח”כ מקלב הצליח להסדיר מול חברת אל על כי כהנים שידחו את טיסתם לא יחויבו בקנסות ובעמלות.

פנייה דומה מצד ח”כ מקלב נעשתה לכלל חברות הטיסה הפועלות מנתב”ג.