עוברת על החוק, פוגעת בתלמידות: משרד החינוך נגד עיריית בני ברק

משרד החינוך שיגר אל בית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב את תגובתו gk סאגת שני גני הילדים ברחוב הנציב בבני ברק, שקיבלו צו סגירה מבית משפט • "רואה בחומרה רבה את התנהלותה של עיריית בני ברק, אשר עוברת על הוראות חוק הפיקוח, באופן אשר יש בו כדי לפגוע בתלמידים"
אריה ריבקינד
כ"ט תשרי התשע"ז / 31.10.2016 18:31

משרד החינוך שיגר היום (שני) אל בית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב את תגובתו בסאגת שני גני הילדים ברחוב הנציב בבני ברק, שקיבלו צו סגירה מבית משפט בעקבות עתירה של שכנים.

במכתב התגובה כותב המשרד כי הפעלת גנים בוצעה ללא אישור ותקן ממשרד החינוך.

“משרד החינוך רואה בחומרה רבה את התנהלותה של עיריית בני ברק, אשר עוברת על הוראות חוק הפיקוח, באופן אשר יש בו כדי לפגוע בתלמידים”, נכתב בתגובה.

המשרד גם קובע כי הוא מצפה כי העירייה תמצא מיד “פיתרון לתלמידות הלומדות במבנים , שכן הדבר מצוי באחריותה, ופיתרון שבו הילדות יושבות בביתן אינו מקובל”.

אתמול בבוקר התייצבו  עשרות ילדות עם הוריהם בפתח לשכתו של ראש העיר חנוך זייברט – ופתחו את לימודי הגן במקום. הילדות הקטנות, שפרסו דפים במסדרונות והחלו לצייר, הניפו גם שלטים עליהם נכתב: “לסודנים יש גן ולי אין”, ו”זה לא נעים לראות גן סגור”.

ההורים החליטו להפגין מול לשכת ראש העיר, עד שיימצא עבור בנותיהם מקום לימודים ראוי.

בעקבות ההפגנה, הטילו בעירייה את האחריות על משרד החינוך: “העירייה פנתה לגורמים ממשלתיים לפתור את בעיית האפליה של מוסדות חינוך חרדים הטעונים רישיונות הפעלה, לעומת המוסדות בחינוך הממלכתי והממלכתי-דתי שאינם זקוקים לרישיונות, וכך הדברים באים לידי ביטוי בהערמת קשיים רבים על הפעלת מוסדות אלו”.

ועד ההורים אמר בתגובה: “העירייה מפחדת שהולכים לסגור כמה גנים בגלל שהיא פועלת באופן רשלני. מה שברור שהילדים קורבנות של הסיפור הזה, והעירייה צריכה לדאוג לילדים למקום עד לסידור העניין”.

משרד החינוך, גם בבני ברק

משרד החינוך, גם בבני ברק

משרד החינוך, גם בבני ברק

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות