סביבת נתניהו: אם לא יהיה לו רוב – הוא יפרק את הממשלה

נחמן גור
|
כ"ח תשרי התשע"ז / 30.10.2016 21:53
גורמים בסביבת ראש הממשלה מפזרים מסרים לוחמניים: נתניהו מוכן לפרק את הממשלה וללכת לבחירות חדשות – אם לא ישיג רוב לסגירת תאגיד השידור הציבורי • ההערכות: יוסכם על פשרה עם משה כחלון, שבינתיים מתנגד – שתוביל לשינויים קיצוניים בהנהלת גוף השידור החדש • ומה יחסי הכוחות בממשלה – מי בעד, מי נגד ומי עדיין לא החליט?

אחרי הדיון היום (ראשון) בפורום ראשי סיעות הקואליציה – בסביבתו של נתניהו ממשיכים לקדם בכל הכוח את מהלך סגירת תאגיד השידור הציבורי.

לפי דיווח בחדשות 10, גורמים בסביבתו של ראש הממשלה מעריכים כי יש רוב דחוק לביטול חוק התאגיד, וכי אם לא יימצא לו כזה עד ההצבעה בשבוע הבא – “נתניהו יפרק את הממשלה”.

לפי הדיווח, נתניהו מעוניין להורות לכונס הנכסים של רשות השידור להכין תכנית תקציבית במסגרתה תופעל רשות השידור בתקציבו של התאגיד, ובכך להוציא את ה’עוקץ’ מהתנגדותו של שר האוצר, משה כחלון, לסגירת התאגיד בגין בזבוז כספים.

עם זאת, לפי חדשות 10, הלך הרוח של כחלון היא הצבעת מחאה, עימות מבוים, ותחושה שהוא נלחם על טיפת דמו האחרונה – אך לבסוף יקבל את הדין ולא יפרק את הממשלה על סוגייה זו.

בחדשות 2 דווח כי, ככל הנראה, הצדדים צפויים לרקוח פשרה עד להצבעה בשבוע הבא.

אחת הפשרות שכבר נזרקה לאוויר היא שהתאגיד ימשיך, אך כל מי שיתקבל לעבודה מעתה והלאה יהיו עובדי רשות השידור הישנה.

אופציה נוספת היא החלפת הנהלת התאגיד, לאחר שבפורומים סגורים טען כי מו”ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, קשור לחברי הנהלת התאגיד הנוכחיים.

ומה יחסי הכוחות בממשלה? לפי חדשות 2, לראש הממשלה צפוי רוב להעברת ההצעה בשלב זה.

8 שרים צפויים לתמוך בהצעת הסגירה: יובל שטייניץ, מירי רגב, יריב לוין, אביגדור ליברמן, זאב אלקין, אופיר אקוניס, סופה לנדבר וצחי הנגבי.

8 שרים צפויים להתנגד: משה כחלון, גלעד ארדן, נפתלי בנט, איילת שקד, גילה גמליאל, דוד אזולאי, אריה דרעי ואורי אריאל.

עם זאת, 4 שרים מתנדנדים טרם החליטו – יואב גלנט, יעקב ליצמן, ישראל כ”ץ וחיים כץ – נוטים לתמוך בהצעת נתניהו.