בשורה לבעלי צמודי קרקע בישובים החרדיים: חוק חדש יתיר פיצול נכס

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הצעת החוק אשר תתיר בהוראת שעה התקפה ל-5 שנים פיצול נכס צמוד קרקע למספר יחידות דיור • אבל יש שלושה תנאים: על הנכס להיות גדול מ-120 מ"ר, ושיחידת הדיור החדשה תהיה בשטח של לפחות 60 מ"ר ובעלת כניסה נפרדת
שייע קליין
כ"ח תשרי התשע"ז / 30.10.2016 18:38

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) הצעת חוק חדשה של חבר הכנסת אלי כהן מסיעת כולנו, אשר תתיר פיצול נכס צמוד קרקע למספר יחידות דיור.

מדובר בהצעת חוק פרטית, שמציעה להתקין הוראת שעה למשך חמש שנים, במסגרתה פיצול נכס צמוד קרקע למספר יחידות דיור – יהיה חוקי.

על פי הצעת החוק, פיצול נכס כזה לא ידרוש היתר מהוועדה המקומית ובעל הנכס אף יהיה פטור מהיטל השבחה.

אלא שהצעת החוק קובעת שלושה תנאים למצב של פיצול הנכס: הראשון הוא שהנכס המקורי גדול מ-120 מ”ר; השני הוא שיחידת הדיור החדשה שתיווצר מהפיצול תהיה בשטח של לפחות 60 מ”ר ובעלת כניסה נפרדת, שירותים ומטבח; והסייג השלישי, שיחידת הדיור צריכה להיות מושכרת בשוק החופשי ולא לקרובי משפחה או למי שיש זיקה בינו לבין בעל הנכס.

פי ההערכות, מדובר בפוטנציאל לתוספת של 250 אלף דירות שיוצעו בעתיד לשכירות – בעיקר עבור זוגות צעירים.

“מצוקת הדיור, הגידול במספר הזוגות הצעירים המתחתנים מדי שנה, עליית תוחלת החיים והמחסור החמור בהיצע דירות קטנות לשוכרים, מחייבת היערכות מיידית להגדלת מלאי הדירות להשכרה, ובמיוחד דירות בנות 2 עד 3 חדרים”, אמר ח”כ כהן. “הצעת החוק תגדיל את היצע הדירות הקטנות להשכרה עבור הזוגות הצעירים, ותסייע בידם לחסוך את תשלומי הארנונה והאחזקה השוטפת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות