מחדלי זייברט: מנהל מאבק משפטי עם שכנים ו-64 ילדות יושבות בבית

עיריית בני ברק החליטה למקם גני ילדים בגינה ציבורית בשדרות הנציב, אבל השכנים התנגדו - והשיגו צו מניעה מבית משפט בינתיים 64 ילדות נמצאות בבית - וההורים מאיימים: נקיים מהבוקר את יום הלימודים בפתח לשכת ראש העיר עד שיימצא עבור הילדות מקום ללמוד
אריה ריבקינד
כ"ח תשרי התשע"ז / 29.10.2016 23:37

חודשיים לאחר פתיחת שנת הלימודים: הורים ל-64 תלמידות גן בבני ברק מאיימים להפגין החל מהבוקר מול לשכת ראש העיר בני ברק, חנוך זייברט, עד שיימצא עבור בנותיהם מקום לימודים ראוי.

בהודעת ועד ההורים נאמר: “עיריית בני ברק סגרה ל-64 בנותינו את הגן, ומתנערת מהאחריות שלה לחינוך הילדות. החל מיום ראשון בשעה 8:45 בבוקר, נקיים את יום הלימודים בפתח לשכת ראש העיר”.

הצעד ההפגנתי של ההורים מתבצע, לאחר שביום רביעי שיגרה העירייה להורים הודעה:

“הורים יקרים שלום רב!

“לצערינו קיבלנו היום צו מניעה מבית המשפט האוסר על קיום לימודים בגנים. אנו פועלים במהירות כדי שבית המשפט יבטל את צו המניעה ומקווים שאכן כך יקרה.

“אולם במידה ובית המשפט ישאיר את הצו על כנו, אנו ניאלץ שלא לקיים לימודים בגנים בשדרות הנציב החל ממחר בבוקר יום חמישי כ”ו בתשרי 27/10/2016, צוות הגננות יהיה עם ההורים בקשר במידה וייתחדשו הלימודים. ללא הודעה מצוות הגננות על המשך הלימודים נא לא לשלוח את הילדות לגן”.

במכתב ששיגר ועד ההורים להורי התלמידות – והגיע לידי חרדים 10 – הם מגוללים את כל הפרשה, שהחלה כשנה לפני פתיחת שנת הלימודים, כאשר עיריית בני ברק החליטה למקם גני ילדים בגינה ציבורית ברחוב שדרות הנציב.

תושבי הרחוב, שהתנגדו להקמת הגנים בגינה, פנו לבית משפט , באמצעות עו”ד אליעד שרגא – שהוציא צו מניעה לעבודות בשטח הגינה, עד להחלטה.

גן בבני ברק

וכך כתב הוועד:

“הורים יקרים, לאור המצב בו גני הילדים נסגרו ואין לבנותינו מקום לימודים רצינו להציג את העובדות המלאות לצורך קיומו של דיון באפשרויות השונות אשר בפנינו.

1. 64 בנותינו לומדות ב-2 גני ילדים המופעלים על ידי עיריית בני ברק.

2. החל מפתיחת שנת הלימודים הנוכחית הבנות אינן זוכות ללימודים סדירים כמחויב מכח חוק חינוך חובה.

3. שנת הלימודים נפתחה בקראוון קטון בו הייתה צפיפות בלתי נסבלת, לא היה מקום לריהוט ו/או משחקים, וכל הפעילויות לרבות הכנת האוכל התבצעו בחצר הסמינר הפתוחה. הדברים ידועים לכל.

4. העיריה, אשר מפעילה את הגנים, הבטיחה בפתיחת שנת הלימודים כי עד ליום 15.9.16 יעבור הגן למשכנו הקבוע בשדרות הנציב.

5. ואולם בשדרות הנציב מתנהל מאבק משפטי ממושך – למעלה משנה – בין השכנים לעירייה, כאשר לטענת השכנים מדובר בשטח ירוק, ואילו העירייה טוענת כי השטח בבעלותה ומיועד למבני ציבור.

6. כאשר העלינו בשיחות עם הגורמים השונים בעירייה, כי לאור העובדה כי ההליך המשפט בעיצומו וטרם ידוע מה יהיה בסופו ומי ערב לכך כי לילדות יהיה לבסוף מקום לימודים – נענינו: “אין לנו מקום אחר, והגן יהיה שם”.

7. גם כאשר היום המובטח ה-15.9.16 עבר, פתרון לגן טרם נמצא ורק בימים האחרונים השלימה העירייה בנייה של מבנה יביל על שטח המחלוקת, ועל אף וטרם הושלם פיתוח השטח, אשר למיטב ידיעתנו יש על חלקו מגבלות משפטיות, הוחלט להעביר לשם את ילדות הגנים.

8. עוד טרם החלו הילדות ללמוד במקום, כבר נתלה על הגן צו מניעה מבית המשפט המחוזי בתל אביב האוסר על הפעלת גני הילדים.

גן בבני ברקחלק מעץ שנפל בשטח הגן. באדיבות המצלם

  9. לאור קיומו של הצו, הודיעה העירייה כי עד להודעה חדשה לא יתקיימו הלימודים בגנים.

10. למיטב ידיעתנו והבנתנו לא ניתן לדעת מתי ההליך המשפטי יסתיים, ומה יהיו תוצאותיו. ונכון לשעה זו 64 ילדות נמצאות בביתן עד להודעה חדשה וזאת לאחר חופשת החגים הארוכה.

11. פניות לעיריית בני ברק, בדרגיה הבכירים של מחלקת החינוך, נדחות בתשובות כי זה המצב ואין להם לכך פתרון מלבד ניסיון לבטל את הצו בבית המשפט.

12. עוד נאמר להורים, כי יש להפעיל לחץ על משרד החינוך שיאשר את הגן, שכן היעדר רישיון לגן מאפשר ביתר קלות לשכנים להותיר את צו המניעה על כנו.

13. הצעת ההורים לעירייה כי ההורים ישיגו מקום חילופי זמני והעירייה תשלח לשם את הגננות סורבה בטענה כי אין זה בטיחותי.

14. חשוב להבהיר כי איננו צד בסכסוך בין העירייה לשכנים וכל בקשתנו היא למקום לימודים נעים ובטיחותי עבור בנותינו הא ותו לא”.

גן בבני ברק
הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עירייה של חסידי גור
    29/10/2016 23:45
    שירה
  1. ברור שאם היו בגן תלמידות של גור הכל היה בסדר, כנ”ל גם עם ברחוב המדובר היו מתגוררים חסידי גור.
    לצערם של תושבי העיר חסידי גור נהנים מחסינות בביצוע עבירות בניה והשתלטות על שטחים, ומתקציבים עודפים למוסדותיהם.

  2. נו הגיע הזמן שגם חסידות גור יחושו
    30/10/2016 02:04
    שיינדי
  3. איך זה להתחיל שנה בבית!
    סתתתתתתתתתאאאם .

  4. מפחיד
    30/10/2016 02:32
    יצחק
  5. חברים אנחנו צריכים להתעורר זה מזעזע הוא לא סופר אותנו ויש ילדים בבית ויש גם הורים שלא יכולים ללכת לעבודה לכולל
    אני חושב שלמי שיש טפת רחמנות על עם ישראל שינסה לעשות הכול.. תודה בכול אופן