תקיפת העיתונאית היהודייה: שביט לוקח ‘פסק זמן’ מהכתיבה ב’הארץ’

אחרי שהתנצל: עיתונאי 'הארץ' ארי שביט החליט לקחת פסק זמן מעבודתו בעיתון, בעקבות הטענות כי תקף עיתונאית אמריקנית יהודיה • אמש לא הופיע בפאנל 'שישי עם אילה חסון' • העיתונאית, דניאל ברין: לא מקבלת ההתנצלות שלו
אבי כץ
כ"ח תשרי התשע"ז / 29.10.2016 21:15

אחרי שסבב הרצאות שתוכנן לעיתונאי ארי שביט בקמפוסים בארה”ב בוטל על ידי ארגון ‘הלל’, ואחרי שלא הופיע אמש בפאנל ‘שישי עם אילה חסון’, לוקח העיתונאי הבכיר פסק זמן גם מהבמה המרכזית שלו – ‘הארץ’.

לפי הודעה של עיתון ‘הארץ’, שביט החליט לקחת פסק זמן מעבודתו העיתונאית, בעקבות טענות של עיתונאית ה’ג’ואיש ג’ורנל’, דניאל ברין, ולפיהן תקף אותה כשבאה לראיין אותו על ספרו ‘הארץ המובטחת שלי’, בשפה האנגלית, לפני כשנתיים וחצי.

בהודעת ‘הארץ’ נמסר: “ארי שביט הוא עיתונאי בכיר ורב הישגים ב’הארץ’ יותר מעשרים שנה. היום הוא הודיע לנו שבעקבות הפרסומים האחרונים, החליט לקחת פסק זמן מעבודתו העיתונאית”.

בעקבות הפרשה, שביט פרסם ביום חמישי התנצלות ב’הארץ’,  בה כתב, בין היתר: “לפני יותר משנתיים וחצי, בפברואר 2014, פגשתי את גברת דניאל ברין לשיחה בלוס אנג’לס. היום אני מבין, בצער, שפירשתי באופן שגוי לחלוטין את האינטראקציה בינינו באותה פגישה. עד שקראתי השבוע את המאמר אותו פרסמה, חשתי שהיה לנו מפגש ידידותי”.

שביט הוסף: “אני מתנצל מעומק לבי על אי-הבנה זו. לא התכוונתי לעשות דבר שאינו מקובל על גברת ברין ובוודאי שלא הייתה לי כל כוונה לגרום לה לתחושת אי נוחות או לפגוע ברגשותיה”.

ביום שישי פרסמה ברין מאמר נוסף, בו כינתה את התנצלותו של שביט “מגוחכת”, והודיעה כי אינה מקבלת אותה.

היא הדגישה כי תהיה מוכנה לסלוח לו, אם יבין שמה שעשה הוא תקיפה, ולא “פלירטוט” כלשונו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    העיתונאי
    30/10/2016 01:26
    יהושע
  1. חצוףף וחסר אחריות לא ראוי להגיש חדשות.