בני ברק: אושרה מכירת 3 מתחמים ליזמים – עליהם ייבנו 200 יח”ד

המתחמים הממוקמים בשכונת פרדס כץ נתפסו במשך שנים על ידי פולשים שלא כחוק • השווי הכולל של העסקה: 33,408,058 שקלים חדשים • הצעת החברה הזוכה עומדת על 576,001 ₪ לכל יחידת דיור
שייע קליין
כ"ה תשרי התשע"ז / 27.10.2016 19:37

שיקום מתחמים בשכונת פרדס כ”ץ בבני ברק: הזכויות בשלושה מתחמים בשכונה שהיו תפוסים בידי פולשים, נמכרו במכירה פומבית לחברות שיקימו עליהם 203 יחידות דיור חדשות, כשהשיווי הכולל של העסקה עומד על 33,408,058 שקלים חדשים, לא כולל מ.ע.מ.

היום (חמישי) אושרו בישיבת המועצה המכרזים הפומביים, שהוצאו במהלך השנה האחרונה.

מדובר בשטח שהיה תפוס, כמעט בשלמותו, על ידי בתי-עסק פולשים שעסקו בתעשיה, מסחר ובתי מלאכה, כמו גם מספר מבני מגורים בבניה ישנה.

המבנים הוקמו על קרקע של רשות מקרקעי ישראל, בלא חוזה או אישור, ורק מעט מאוד מהמחזיקים בקרקע היו דיירים מוגנים.

 בשל הזמן הרב שחלף מאז היו הפלישות וגם בשל הרכב הפולשים, רשות מקרקעי ישראל לא הצליחה לפנותם מהמקרקעין במשך שנים רבות. בעקבות זאת, הגיעה החברה הכלכלית לבני-ברק להסכמות עם רשות מקרקעי ישראל, שלוו על ידי משרד עו”ד יצחק מירון, על הקצאת המקרקעין לחברה הכלכלית בפטור ממכרז.

כדי לאפשר את ביצוע הפינויים התקשרה החברה הכלכלית עם חברה לביצוע הפינוי ולקידום הפרוייקט, ואכן החברה הכלכלית הצליחה, בדרך זו, בהליכי הפינוי עם רוב המחזיקים.

לצורך תשלום הוצאות פינוי וכדי שניתן יהיה לממש את הזכויות בדרך לשיפור פני האזור, פרסמה החברה הכלכלית מספר מכרזים, ובמסגרתם הציעה את זכויותיה בחלק ממקרקעין אלו.

המכרז הפומבי הראשון בוצע לפני כשלושת רבעי שנה, ובמסגרתו זכתה החברה, בעלת ההצעה הגבוהה ביותר, ולא מכבר יצא מכרז נוסף, שבמסגרתו הזוכה היא חברת “שחר העיר”, שהגישה את ההצעה הגבוהה ביותר, בשיווי כולל של 33,408,058 ₪, כשבהתאם לאמדן החברה הכלכלית, מחיר המינימום לכל יחידת דיור עמד על 460,000 ₪, ואילו הצעת החברה הזוכה עומדת על 576,001 ₪ לכל יחידת דיור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות