הגר”ש עמאר בביקורת על המשנה ליועמ”ש: לבדוק הקשר לרפורמים

הראשון לציון ורבה הראשי של ירושלים על סערת הכפייה החילונית בהקפות שניות: "אסור לשתוק ויש לעמוד בתוקף מול התופעה. מחר יבקשו להרוס את כל העזרות נשים בבתי הכנסת"
יוני גרין
כ"ה תשרי התשע"ז / 27.10.2016 11:20

הכפייה החילונית: הראשון לציון ורבה הראשי של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר, התייחס לסערה סביב אירוע ‘הקפות שניות’ ליד גן סקאר בירושלים, בו הופיעו האחים רזאל, לאחר שהמשטרה מנעה את פתיחת החגיגה במשך שעה ארוכה רק בגלל מחיצת הפרדה בין גברים ונשים.

בראיון שהעניק הבוקר (חמישי) לדודי שוומנפלד ויקי אדמקר בתכנית ‘ישר ולעניין’ ברדיו ‘קול ברמה’ – אמר הראשל”צ: “מה שקרה באירוע בירושלים זה חמור מאוד, במדינה שמתפארת בדמוקרטיה שלה. אסור לשתוק ויש לעמוד בתוקף מול התופעה. מחר יבקשו להרוס את כל העזרות נשים בבתי הכנסת”.

הרב גם מתח ביקורת מרומזת על המשנה ליועץ המשפטי, עו”ד דינה זילבר, שהמסמך שחיברה הוביל להתנהלות המשטרה. “צריך לבדוק את הקשר של הנוגעים בדבר לזרמים רפורמים”, אמר הרב.

כפי שדווח בחרדים 10, בעקבות הסערה המשטרה אמנם טענה כי העיכוב התרחש מאחר שמהנדס בטיחות מטעם המארגנים אשר חתם על תוכנית הבטיחות לאירוע הגיע למקום ומנע את פתיחת האירוע בגין אי עמידה בתוכנית הבטיחות שנקבעה מראש. אולם המארגנים ובכירי העירייה מתעקשים שהסיבה שנאמרה להם הייתה ההפרדה המגדרית.

“קצין מתחנת לב הבירה הודיע שהאירוע בהפרדה מגדרית וזה בניגוד לחוק ולכן לא יאפשר את קיומו”. לדבריהם, הקצין דרש להוריד את הבד שהפריד בין הגברים לנשים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות