“הפקירו אותנו”: 9 שנות מאסר בלבד למחבל שדקר שני בחורים מברסלב

השופט רפי כרמל גזר 9 שנות מאסר בלבד על המחבל שדקר שני בחורי ישיבה מברסלב, שעשו את דרכם בעיר העתיקה אל הכותל המערבי ל'תיקון ליל שבועות' • אחיו של אחד הפצועים: "יש פה זלזול מצד מערכת המשפט" • למרות שדקר נער יהודי בגבו בסכין באורך 30 ס"מ, המחבל לא הואשם בניסיון לרצח • הפרקליטות למשפחה: נגיש ערר על ההחלטה
חיים טוויל
כ"ד תשרי התשע"ז / 26.10.2016 14:05

משפחתו של צעיר יהודי שנדקר בידי מחבל בעיר העתיקה בירושלים לפני שנה וחצי זועמת על עונש מקל שנגזר על המחבל לאחרונה.

הפיגוע התרחש בליל חג השבועות, כאשר  שמואל רביבו ומאיר דוד זוסמן, שני בחורי ישיבה המשתייכים לחסידות ברסלב, נדקרו ונפצעו באורח בינוני בשעה שעשו את דרכם אל הכותל המערבי ל’תיקון ליל שבועות’.

הדקירה ארעה בשעה 2:30 לפנות בוקר, ברחוב סולטאן סולימאן, הסמוך לשער שכם שבעיר העתיקה בירושלים.

המחבל הצטייד מבעוד מועד בסכין באורך כ-30 ס”מ וארב ליהודים שעשו את דרכם לרחבת הכותל המערבי. כשעברו ברחוב מספר נערים יהודים הוא התנפל עליהם מאחור והצליח לדקור ולפצוע שניים מהם, אחד מהם בגבו.

כתוצאה מהדקירות, נפצע אחד מבחורי הישיבה הקטינים בגבו העליון משמאל פצע בעומק שני סנטימטרים וברוחב שני סנטימטרים, הובהל לבית החולים והוכנס לו נקז חזה. כמו כן, נפצע הקטין השני בכתפו הימנית פצע עמוק חודר ומדמם מעל סקפולה ימין, ובבית החולים בוצעה תפירה במספר שכבות לפצעו.

אחד הפצועים עדיין סובל מבעיות רפואיות שונות כתוצאה מהדקירה.

המחבל לא הואשם בניסיון לרצח, וזאת למרות שדקר נער יהודי בגבו בסכין באורך 30 ס”מ. לטענת הפרקליטות היו קשיים להוכחת עבירה של ניסיון לרצח, על אף שדף הפייסבוק של המחבל היה מלא בפוסטים לאומניים ומסיתים כנגד יהודים בתקופה שקדמה לפיגוע.

הפרקליטות תגיש ערעור

הפרקליטות עדכנה בימים האחרונים את עו”ד מנשה יאדו מארגון חוננו, המלווה את אחת ממשפחות הנפגעים, כי שופט בית המשפט המחוזי בירושלים רפי כרמל גזר על המחבל תשע שנות מאסר בלבד, וזאת על אף שהורשע בעבירה של גרימת חבלה בכוונה מחמירה – שעונשה עד 20 שנות מאסר.

השופט כרמל קבע אמנם כי מדובר במקרה חמור, וכי מתחם הענישה הוא בין 8-16 שנים, אך יחד עם זאת בחר לגזור עונש ברף התחתון של מתחם הענישה, תוך שהוא כותב כי יש להתחשב לקולא בכך שהמחבל הודה במעשה, אשר צולם במצלמות אבטחה, וכן בנסיבותיו האישיות וטענתו כי ביצע את המעשה מלבד שנאתו ליהודים, גם ממצוקה אישית על רקע היותה של אחותו מכורה לסמים ומנהגו לשתות לשכרה.

יש לציין כי למחבל עבר פלילי, בין השאר בעבירה של תקיפה. הפרקליטות הודיעה למשפחת הנפגע כי בכוונתה להגיש ערר על ההחלטה. בפרקליטות ביקשו לגזור על המחבל בין 13 ל-20 שנות מאסר.

במשפחת הפצוע זועמים על העונש הקל. במידה והמחבל ישוחרר בניקוי שליש הוא יהיה חופשי בעוד 4 וחצי שנים בלבד. “יש פה זלזול מצד מערכת המשפט”, אומר נחמן רביבו, שאחיו נפצע בפיגוע. “מפקירים את הדם שלנו והפיגועים מתרחשים עוד פעם ועוד פעם כי מערכת המשפט לא מחמירה עם הרוצחים האלה.

”היה כאן ניסיון לרצח ממדרגה ראשונה, המחבל תקע לאחי סכין באורך 30 ס”מ בגב. ברוך ה’ בנס הוא לא נרצח, אבל זה לא אומר שצריך עונש קל. אנחנו מקווים מאוד שיערערו לעליון והוא יקבל עונש שירתיע מחבלים פוטנציאלים”.

עו”ד מנשה יאדו מארגון חוננו העביר ביקורת חריפה גם הוא על ההחלטה: “ענישה של 9 שנים באירוע חמור של דקירה כפולה של שני יהודים תמימים ממניע גזעני, היא ענישה נמוכה ולא ראויה. מערכת המשפט פספסה את האפשרות המוצדקת לתת ענישה מרתיעה למחבל שביצע מעשה שלמעשה היווה את יריית הפתיחה של האינתיפאדה האחרונה. אנחנו מברכים על כוונת הפרקליטות להגיש ערעור על קלות העונש ונקווה כי העונש יוחמר כראוי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות