בין ההמלצות למניעת מוות בעריסה: לישון עם ההורים לפחות חצי שנה

לפי ההנחיות החדשות של האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים, על התינוקות לישון עם הוריהם בחדר, אך לא באותה מיטה, לפחות בששת החודשים הראשונים לחייהם • המקום הבטוח ביותר בשביל תינוקות: מצע קשיח כעריסה, ללא מצע רך או כריות • גם הנקה עשויה לסייע במניעה • ההנחיות החדשות מעודדות גם מגע עור ישיר מוקדם ככל האפשר לאחר הלידה
תמי גיל
כ"ד תשרי התשע"ז / 26.10.2016 09:16

על פי הנחיות שפרסמה השבוע האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים, על תינוקות לישון באותו חדר עם הוריהם לפחות בששת החודשים הראשונים לחייהם, כדי למזער את סכנות המוות בעריסה.

עם זאת, על תינוקות לא לחלוק מיטה עם הוריהם, משום שנוהג זה מעלה את הסיכון לתסמונת המוות בעריסה.

אז איפה כן?

המקום הבטוח ביותר בשביל תינוקות הוא מצע קשיח כעריסה, ללא מצע רך או כריות.

דוקטור לורי פלדמן-וינטר, שהשתתפה בחיבור ההנחיות של האקדמיה, כי שינה באותו חדר, עשויה לצמצם את הסכנה לתסמונת מוות בעריסה בעד 50%. “שינה באותה מיטה עשויה לגרום למות התינוק, וזה חשוב במיוחד לתינוקות בני פחות מארבעה חודשים, כאלו שנולדו במשקל נמוך ולפגים”, היא הוסיפה.

ההנחיות החדשות, שפורסמו בהארץ, מעודדות גם מגע עור ישיר מוקדם ככל האפשר לאחר הלידה, כדי לצמצם את סכנת המוות בעריסה. במקרים של ניתוח קיסרי, אמהות יכולות לגעת בתינוקות שלהן ברגע שהן מתעוררות לאחר הניתוח.

עד שהן הופכות ערנויות, אבי התינוק או לחלופין מטפל יכול לבוא במגע עם הפעוט.

לפי הודעת האקדמיה, עשויה הנקה לסייע למנוע את תסמונת המוות בעריסה. עם זאת, הדגישו באקדמיה כי על אמהות לא לישון עם התינוק באותה מיטה, כדי להקל על הנקה באמצע הלילה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות