הרבנות שללה ‘כושר’ מרב שכונה בגלל “התנהגות שאינה הולמת רב”

הרבנות הראשית שללה תעודת כושר לרבנות שכונה מרב שכונה המכהן באחת מערי הצפון, בעילה של "התנהגות שאינה הולמת רב" • זאת למרות שהמשטרה סגרה את תיקי התלונות נגדו מחוסר ראיות • פרקליטו: "נערער על ההחלטה. בקדירה זו בחשו כמה גורמים - אינטרסנטיים ומקושרים ברבנות, שפעלו רבות נגדו, תוך הפצת שקרים שעוד יתבררו ויחשפו"
יוסף גרינבוים
כ"ד תשרי התשע"ז / 25.10.2016 21:27

ועדת המשמעת של הרבנות הראשית שללה, באופן חסר תקדים, תעודת כושר לרב שכונה של רב בעיר בצפון, זאת למרות שלא הורשע בפלילים ואף לא הואשם. כך דיווח הערב (שלישי) יאיר שרקי בחדשות 2.

נגד הרב, המתגורר בעיר בצפון הארץ ומועסק על-ידי המועצה הדתית בעירו, הצטברו שורת תלונות בוועדת המשמעת של הרבנות הראשית, וזאת למרות שחקירת משטרה שנפתחה בנושא נסגרה כבר לפני מספר שנים.

מהדיווח עולה, כי חלק מהמעשים שבגינם נשללה התעודה הם מעשים האסורים על פי ההלכה, למרות שאינם מהווים עבירה פלילית.

לאחר שההליך הפלילי של הלוחמים בו נכשל, בחרו ברבנות בהליך המנהלי, שבסופו, לראשונה, חתמו הרבנים הראשיים על מסמך השולל ממנו את הכושר לרבנות, תחת סעיף של “התנהגות שאינה הולמת מעמדו של רב בישראל”.

מדובר במדיניות חדשה של הרבנות ושל ועדת המשמעת, אותה מוביל היועץ המשפטי של הרבנות הראל גולדברג.

עורך דינו של הרב מסר לחרדים 10: “החלטת הרבנות הראשית הגיעה אלינו היום והיא תילמד לעומקה. מן ההכרח לציין שמעולם לא היתה הרשעה או אפילו העמדה לדין באף אחד מהמקרים וכל תיקי התלונות נסגרו בשלב החקירה.

“לצערנו בקדירה זו בחשו כמה גורמים – אינטרסנטיים ומקושרים ברבנות הראשית, שפעלו רבות נגדו תוך הפצת שקרים שעוד יתבררו ויחשפו –  והם אלו אשר הביאו לקבלת החלטה זו.

“על פי הבנתנו את החומר – זו החלטה שלא תעמוד בשום מבחן משפטי אובייקטיבי ולו בשל העובדה שלא ניתנה לרב ההזדמנות להציג ראיות מטעמו, ולכן בדעתנו לערער על ההחלטה הזו ואף להגיש תביעת דיבה.

“יצויין עוד כי ועדת המשמעת בהחלטתה קבעה כי: ‘בהינתן הכחשתו של הנילון, ובהעדר כל ראיה התומכת בגרסתן של שלוש המתלוננות, לא ניתן לבסס ראיה מנהלית שתשמש נגדו’. על כן, לטעמנו, החלטת הועדה נשענת על פרשנות מוטעית ותמוהה של עצם קיום התלונות ושל דיווח בכתב שהתייחסו אליו כאמת ללא כל בדיקה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות