החרפה בגן סאקר • ח”כ גליק: פשוט מטורף, זו כפיית דת החילוניות

ח"כ יהודה גליק תוקף את 'דת החילוניות' ומגנה את עיכוב פתיחת מעמד ההקפות השניות בירושלים בגלל ההפרדה שהייתה באירוע: "חמורה פי כמה וכמה מכל כפייה דתית שאי פעם היתה במדינת ישראל" • "אמנם במשטרה טוענים שהיתה כאן בעיה הנדסית, אבל חזקה עלי דבריהם של חבר המועצה פינדרוס ועיתונאים נוספים שאמרו לי שזה היה בגלל המחיצה''
נחמן גור
כ"ג תשרי התשע"ז / 25.10.2016 13:41

ח”כ יהודה גליק תקף היום (שלישי) את “דת החילוניות” שהתפתחה בתקופה האחרונה וסממנים ממנה, לדבריו, נראו אתמול בהקפות השניות של האחים יונתן רזאל בירושלים, סמוך לגן סאקר.

“פשוט מטורף”, כתב גליק בדף הפייסבוק שלו. “כפיית דת החילוניות חמורה פי כמה וכמה מכל כפייה דתית שאי פעם היתה במדינת ישראל”.

כפי שדווח אמש בחרדים 10, המשטרה מנעה כניסת קהל למתחם ‘הקפות שניות’ בגלל המחיצה שהפרידה על רחבת הריקודים.

מהמשטרה אמנם נמסר לחרדים 10, כי מהנדס בטיחות מטעם המארגנים אשר חתם על תוכנית הבטיחות לאירוע הגיע למקום הוא שמנע את פתיחת האירוע בגין אי עמידה בתוכנית הבטיחות שנקבעה מראש, וכי “לאחר שהמארגנים תיקנו את ליקויי הבטיחות, איפשר מהנדס הבטיחות את פתיחת האירוע” – אולם סגן ראש העיר ירושלים יצחק פינדרוס והמשנה לראש העיר דב קלמנוביץ’ מסרו כי התנגדות המשטרה לכניסת קהל נבעה מהמחיצה שהוקמה באירוע כל מנת להפריד בין הגברים לנשים.

מעדויות שונות עולה, כי קצין מתחנת לב הבירה הודיע ש”האירוע בהפרדה מגדרית וזה בניגוד לחוק ולכן לא יאפשר את קיומו”. לדבריהם, הקצין דרש להוריד את הבד שהפריד בין הגברים לנשים.

בשיחה עם ערוץ 7 הוסיף גליק: ”זה התחיל מקורס לימודים לנשים בלבד שזה הפריע למישהו, ועבר לאירוע של סליחות במרכז תל אביב שרצו שיתקיים עם זמרים גברים – ואתמול פתאום שומעים על ביטול הקפות שניות בגלל שיש מחיצה, בדומה לאירוע שהיה לאחרונה באוניברסיטה העברית שלא אפשרו לבנות להשתתף בגלל שהן רצו לרקוד בנפרד”.

גליק קורא לארגוני זכויות האדם לגנות את התופעה: “נדמה לי שזהו מקרה המבחן של פעילי זכויות האדם. הם צריכים להיאבק גם למען דברים שהם לא מזדהים איתם. גם אם יש כאלה שחושבים שהפרדה אינה רצויה, אם יש קהל גדול שבוחר בזה, ונדמה לי שהקפות שניות כבר עשרות שנים הן נפרדות, אז לבוא ולא לאפשר לאירוע להתחיל בגלל המחיצה – זה נראה לי מאוד מאוד מוזר.

”לא שמעתי שום גינויים של כל הארגונים בעניין הזה. אומנם במשטרה טוענים שהיתה כאן בעיה הנדסית, אבל חזקה עלי דבריהם של חבר המועצה פינדרוס ועיתונאים נוספים שאמרו לי שזה היה בגלל המחיצה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות