כפיה: המשטרה עיכבה פתיחה של ‘הקפות’ בבירה בשל מחיצת הפרדה

האם משטרת ישראל מונעת חגיגת 'הקפות שניות' בבירה רק בשל העובדה שבמקום הוקמה מחיצה המפרידה בין גברים לנשים? • חוגגים: "זו דיקטטורה, מה הצעד הבא בתהום המוסרי שהמדינה יורדת אליו?" • המשטרה: "האירוע לא נפתח בגלל ליקויי בטיחות" • המארגנים ובכירי העירייה מתעקשים שהסיבה שנאמרה להם הייתה ההפרדה
דוד ליבוביץ
כ"ג תשרי התשע"ז / 24.10.2016 22:56

כפיה חילונית? יאיר שרקי, כתב ערוץ 2, דיווח הערב (מוצאי שמחת תורה) כי המשטרה מנעה את חגיגת הקפות שניות בבירה בשל מחיצת הפרדה שהוקמה במקום.

“האחים יונתן ואהרן רזאל בהקפות שניות בירושלים ליד גן סאקר מנגנים למגרש ריק. המשטרה לא מאפשרת למאות חוגגים שהגיעו להיכנס בגלל המחיצה שמפרידה על רחבת הריקודים. הזוי”, כתב שרקי.

הידיעה הכעיסה רבים שטענו כי מדובר בניסיון כפייה חילוני כנגד אורח חיים דתי. “משטרת ישראל, תתחילו לסגור בתי כנסת כי זה בהפרדה. וכן גם אם זה מרחב ציבורי זכותנו לבחור איך אנחנו חיים את חיינו”,  כתב אחד הגולשים.

אחת החוגגות הגיבה בתימהון על ההחלטה: “זה טיפשי במיוחד כי אלו ההקפות שניות הכי שיוויוניות שיש, המחיצה בדיוק מחלקת חצי חצי את המגרש ויש לכולם מקום לרקוד”.

גולשים וחוגגים נוספים הגיבו בזעם וכינו את התנהגות המשטרה ‘דיקטטורה’: “זו דיקטטורה …מה הצעד הבא בתהום המוסרי שהמדינה יורדת אליו”?

וגולש נוסף ביקש להזכיר: “חירות הפרט לחיות כפי שהוא בוחר, זהו ערך עליון במדינת ישראל!! אך עם סייג קטן : רק במקרה שהפרט בוחר לחיות כחילוני”.

מהמשטרה נמסר לחרדים 10, כי מהנדס בטיחות מטעם המארגנים אשר חתם על תוכנית הבטיחות לאירוע הגיע למקום ומנע את פתיחת האירוע בגין אי עמידה בתוכנית הבטיחות  שנקבעה מראש. “לאחר שהמארגנים תיקנו את ליקויי הבטיחות, איפשר מהנדס הבטיחות את פתיחת האירוע”, נמסר מהמשטרה.

גם שרקי דיווח: “המשטרה פתחה את השערים וטוענת עכשיו שהאירוע לא נפתח בגלל ליקויי בטיחות. המארגנים ובכירי העירייה מתעקשים שהסיבה שנאמרה להם הייתה ההפרדה המגדרית. עכשיו בכל מקרה שמח פה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות