נעלבו: סרטון משרד החינוך הציג את החילוני כערבה ללא טעם וללא ריח

סרטון שהופק עבור משרד החינוך הציג את ארבעת המינים כאשר הילד החילוני מופיע בו כ'ערבה', עליה מסביר המדרש כי היא חסרת טעם וריח, כמו אותם יהודים שאין בהם תורה ומצוות • בעקבות ביקורת - משרד החינוך הורה להסיר את הסרטון מן האתר
אליעזר היון
כ' תשרי התשע"ז / 22.10.2016 20:26

בסרטון חינוכי שהופץ לבתי ספר יסודיים בשיתוף משרד החינוך הוסבר כי – על משל חז”ל – כי אחד מארבעת המינים הוא ה’ערבה’, חסרת הטעם והריח, המייצגת את מי שאינם לומדים תורה ואינם שומרים מצוות.

שי זילבר, כתב רשת ב, דיווח כי הורים שילדיהם צפו בסרטון אמרו לו מדובר בתוכן פוגעני כלפי ילדים המוצגים ככלי ריק.

בסרטון, שהופק על ידי ספק חיצוני עבור משרד החינוך, נראה ילד חילוני מתנדנד על ערסל, כשברקע נשמע הקריין מסביר כי הערבה מסמלת את מי שאינו שומר תורה ומצוות.

הילד ה’חילוני’ המוצג בסרטון מתגונן ואומר כי הוא דווקא ‘אתרוג’… בהמשך הוא מוסיף כי ‘החברה מורכבת מסוגים שונים של אנשים ולכולם יש מקום בעם ישראל’.

 בעקבות הביקורת הורה משרד החינוך להסיר את הסרטון מאתר האינטרנט שלו.

הספק שייצר את הסרטון מסר בתגובה ל-ynet: “מקור ההשוואה בין ארבעת המינים לטיפוסים שונים בעם ישראל הוא במשל ידוע המבוסס של דברי חז”ל. אין כאן שום ביקורת על הציבור החילוני. בכל האיורים בסרטון נראים הן חובשי כיפה והן כאלה שאינם חובשי כיפה בסיטואציות שונות, מבלי לשפוט מי מהם טוב יותר”.

המשל בסרטון מסתיים במילים: “ארבעת המינים מייצגים את החברה היהודית… היא מורכבת מסוגים שונים של אנשים ולכולם יש מקום בעם ישראל”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חילונים
    22/10/2016 21:17
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ראיתי בחיי יותר מדי ערבות חובשי כיפות מכל הסוגים

  2. על טעם וריח אין להתוכח
    23/10/2016 20:41
    שרה אמנו
  3. החילוני אינו לומד תורה ואינו שומר מצוות כי הוא לומד ביולוגיה, פיזיקה, כימיה, ספרות וסוציולוגיה. הוא משרת בצה”ל, פועל לקידום החברה והמדינה, עובד ומשלם מסים.
    החרדי לא עושה את כל זה, ולכן נשאר לו המון זמן ללמוד תורה חסרת טעם ולקיים מצוות חסרות ריח.

  4. דן
    24/10/2016 08:29
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. המגזר זקוק ליותר פסיכיאטרים ופסיכולוגים