טראמפ: אקבל את התוצאות – “אם אנצח” • בסקרים: קלינטון מנצחת

19 יום לפני הבחירות: במטה קלינטון בטוחים שינצחו במירוץ לנשיאות • טראמפ התייחס לסערה שחולל בעימות האחרון בו סירב להתחייב שיקבל את תוצאות הבחירות - ואמר שבכוונתו לכבד אותן, אבל רק "אם ינצח"
נתן פרל
י"ט תשרי התשע"ז / 21.10.2016 01:42

במטה קלינטון כבר מריחים את הניצחון: גורמים במטה של המועמדת הדמוקרטית צוטטו היום (חמישי) בחדשות 2, לאחר שהסתיים העימות השלישי והאחרון בין שני המועמדים, כי אם לא יעשו טעויות ב-19 הימים שנותרו למירוץ – קלינטון תנצח ותהפוך לנשיאה האמריקנית הראשונה.

תחושת הניצחון מגיעה לאחר שרוב מוחלט של הסקרים בארצות הברית מעניק יתרון ברור למועמדת הדמוקרטית, דבר המוביל את בכירי המטה שלה להיערך ליום שאחרי. עם זאת, עדיין ישנם סקרים המעניקים יתרון זעום לקלינטון וסקר אחד אף הציג שוויון.

בממוצע הסקרים היא זוכה ליתרון של 6.4% על פני טראמפ, ופרשנים מעריכים כי סיכוייה לנצח ולהיבחר עומדים על 85%.

בינתיים ארצות הברית מתעסקת עם האמירה של טראמפ בעימות שנערך בלאס ואגס,  במהלכו סירב פעמיים להתחייב שאכן יכבד את תוצאות הבחירות לנשיאות במידה ויפסיד – אך המועמד הרפובליקני לא מתכוון לחזור בו.

בעצרת בחירות באוהיו אמר טראמפ כי הוא יקבל ויכבד את תוצאות הבחירות לנשיאות – רק “אם אני אהיה זה שינצח בהן”.  לדבריו, הוא מצפה לתוצאה “ברורה”, אך שומר לעצמו את הזכות לערער במקרה שינחל הפסד.

בתוך כך, הנשיא ברק אובמה, המסייע להילרי קלינטון בקמפיין, אמר כי טענותיו של טראמפ לפיהן הבחירות יזויפו מערערות “על הדמוקרטיה שלנו. הוא עושה את העבודה של האויבים שלנו”.

לדברי נשיא ארצות הברית, הנתונים מראים כי “יש לכם יותר סיכוי להיפגע מברק מאשר שהקול שלכם יזויף”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות