ראב”ד העדה דירבן להפגין: “כבר לא אכפת לנו מהנעשה? צאו והפגינו!”

בדרשה מיוחדת שנשא הגר"מ שטרנבוך בקהילת דושינסקיא, קרא לצאת להפגנות על חילולי השבת ועל הקצאת שטח לרפורמים בכותל: "החנויות בעיר הקודש בירושלים נפתחות בשבת קודש ואין פוצה פה למחות. מה נענה כשישאלו אותנו למה איננו עושים מספיק בשביל כבוד השבת?" • "עלינו להמשיך את דרך אבותינו שהיו מוחים על כבוד השבת ולזעוק"
יוסף גרינבוים
י"ט תשרי התשע"ז / 21.10.2016 00:33

בדרשה מיוחדת שנשא הגר”מ שטרנבוך בהיכל בית המדרש הגדול של קהילת דושינסקיא בירושלים, קרא  ראב”ד ‘העדה החרדית’ למחות על חילולי השבת ועל הקצאת שטח לרפורמים בכותל המערבי, ועורר את  בני העדה החרדית על תפקיד ‘העדה’ החרדית. הוא שיבח את קהילת דושינסקיא והכריז כי היא  “עמוד היסוד שעליו עומדת העדה החרדית”.

ב’דרשת החג המסורתית’ של הראב”ד השתתף גם האדמו”ר מדושינסקיא, שישב והאזין לדרשה כאחד העם, על אחד מספסלי בית המדרש. לאחר הדרשה נכנס הראב”ד אל סוכת האדמו”ר, ושוחח עמו באריכות בענייני החג בהלכה ובאגדה.

לאחר שהאריך הגר”מ שטרנבוך בשיעור תורני בענייני שמחת החג, ביקש לשבח את קהילת דושינסקיא, ואמר: “פותחין בכבוד אכסניה, קהילת קודש דושינסקיא היא יסוד שעליה מושתת ה’עדה החרדית’. הדבר ידוע לכל שקהילת דושינסקיא בראשות האדמו”ר שליט”א, עומדת שלא להניח לשום שינוי מדרך אבותינו שקיבלנו דור אחר דור, וזכות קיום העדה החרדית נזקפת אף לזכותם”.

בהמשך עורר על מספר עניינים אקטואליים אשר “יחד עם שמחת החג, חובה עלינו שלא להסיח דעת מהם”.

“לצערינו”, אמר הראב”ד, “חילול השבת מתרבה משבוע לשבוע, החנויות בעיר הקודש בירושלים נפתחות בשבת קודש ואין פוצה פה למחות כראוי לכבוד השבת, ומה נענה כשישאלו אותנו למה איננו עושים מספיק בשביל כבוד השבת?”

על כניסת הרפורמים אל הכותל המערבי אמר: “אנו זקוקים לרחמי שמים גדולים, ובפרט שהרשעים נלחמים בקב”ה בעצמו בכותל המערבי, מקום שכינת עוזו, הם רוצים להכניס שם רפורמים שעושים צחוק מהתורה והקב”ה, ועלינו להכיר במצבינו בעת הזאת ולמחות כדת של תורה”.

לדבריו, “תפקיד העדה החרדית לשמור על גחלת התורה וללחום את מלחמת ה’ כדי שהתורה תישמר כפי שקיבלנו אותה, עלינו להמשיך את דרך אבותינו שהיו מוחים על כבוד השבת ולזעוק על חילולי השבת המתרבים בכל מקום ובירושלים עיה”ק – צאו והפגינו!”

הראב”ד קרא: “האם התייבשו רגשותינו עד שכבר לא אכפת לנו מהנעשה אצל אחינו הטועים? האם לא אכפת לנו מחילולי השבת ח”ו? מה נענה כאשר הקב”ה ישאל אותנו למה נמנענו מלמחות? זה הרי ביזיון גדול לעצמינו ולבנינו אחרינו אם אנחנו ח”ו ‘מתייבשים’ עד שכבר לא אכפת לנו ללחום את מלחמת ה'”.

הראב”ד הוסיף ואמר: “אנחנו נמצאים במצב של סכנה גדולה מאוד, יד אכזר שאין כמוה פגעה בישראל, הורגים בנו באנשים נשים וטף, אבל כשמתבוננים רואים שהכל מיד ה’.

“זכורני שלאחר השואה האיומה כאשר רוב הפליטים היו סבורים שכבר אין תוחלת ותקווה להעמיד מחדש דורות של תורה, השתוממנו כאשר ראינו איך פרחו מחדש מוסדות תורה וחסידות בכל העולם שלא כדרך הטבע, כך גם היום אנו יודעים שהקב”ה נוהג עמנו שלא כדרך הטבע, ויגאלנו בגאולה העתידה שלא כדרך הטבע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות