נציג חברת החשמל התקשר לחרדים מבני ברק ביום כיפור: ‘מה בער להם’

כאשר חרדי מבני ברק, החולה במחלת לב קשה, יצא ביום כיפור אל בית הכנסת והשאיר את הטלפון הסלולרי שלו פועל למקרה חירום - התקשר נציג חברת החשמל וגרם לאשתו לחלל את החג • ולא רק הוא: תושב נוסף מבני ברק קיבל טלפון מפתיע מהחברה ביום הקדוש • "הם לא יודעים מה זה קדושת הצום ושבבני ברק יש חרדים?"
אריה ריבקינד
י"ח תשרי התשע"ז / 20.10.2016 18:52

חרדי מבני ברק, החולה במחלת לב קשה, יצא ביום כיפור אל בית הכנסת והשאיר את הטלפון הסלולרי פועל למקרה חירום – אם יזדקק לעזרה רפואית, או למקרה שיעבור אירוע לב בבית הכנסת.

ואז קרה הדבר המביך הבא: בזמן שהוא היה שקוע בתפילת מנחה של היום הקדוש צלצל לפתע הטלפון.

על מה שקרה הוא סיפר לשמעון איפרגן ממאקו: “אשתי הייתה די מופתעת. הטלפון צלצל כמה פעמים. לא היה שום זיהוי מי המתקשר. אשתי לא ידעה מה לעשות. התלבטה אם לענות. אבל הטלפון לא הפסיק לצלצל. היא חשבה שקרה לי משהו, שמודיעים לה על מצב בריאותי. בסוף, אחרי אין ספור צלצולים, היא ענתה לטלפון”.

לתדהמתה, מעברו השני של הקו שאל נציג של חברת החשמל אם היא התלוננה על קריסת עץ או הפסקת חשמל. האישה, שלא הבינה במה מדובר, ניתקה מיד את השיחה. לדברי המתלונן, הוא כלל לא דיווח לחברת החשמל על תקלה. “התחושה שלי ממש לא נעימה מכל מה שקרה”, הוא אומר למאקו בזעם.

“גם אם נניח שהתקשרתי לפני הצום – מה שלא קרה מעולם – לא יכלו לחכות אחרי צאת הצום ולהתקשר? מה כל כך בער להם? הם לא יודעים מה זה קדושת הצום ושבבני ברק יש חרדים?”

תושב נוסף מבני ברק קיבל טלפון מפתיע מהחברה ביום הקדוש: לא ייתכן שחברה החשמל או מי מטעמה יחללו את היום הכי קדוש לעם היהודי ויגרמו לאחרים בשגגה לחלל אותו”, הוא אומר, “למה לא הנחו שלא להתקשר לאנשים. הם לא יודעים מה זה יום כיפור. תבררו לפני שאתם מתקשרים”.

בחברת החשמל לא מבינים כיצד אירעה התקלה המביכה.

מהחברה נמסר בתגובה למאקו: “חברת החשמל מבקשת להדגיש שאין מדובר במדיניות של החברה וכי החברה פועלת ביום כיפור במתכונת חירום בלבד למקרים של פיקוח נפש. המקרה הספציפי ייבדק.

“ממידע ראשוני הקיים בידינו התקבלה בחברת החשמל ממד”א על דיווח שהתקבל מלקוח אשר טען כי קיימים חוטים חשופים בשל נפילת עץ. במררה כזה מדובר בסכנת חיים. במידה ובוצעה שיחה ללקוח היא נעשתה במטרה לקבל מיקום מדויק על מנת להרחיק את הסכנה מהר ככול שניתן ולצמצם את החיפושים במהלך החג ואת הסכנה לפגיעה בנפש.

“כאמור, מדיניות החברה היא ברורה ולא מתבצעות עבודות או שיחות ביום הכיפורים, למעט מקרים של סכנת נפשות. המקרה ייבדק על ידי הנהלת החברה. צר לנו אם מי מלקוחות החברה נפגע ולקחים יופקו בהתאם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות