נתניהו: עד תום כהונתו של אובמה – ההתיישבות כולה בסכנה קיומית

לפי דיווח בחדשות 2, ראש הממשלה התבטא בחריפות נגד נשיא ארצות הברית ואמר כי עד סיום כהונתו נמצא מפעל ההתיישבות בסכנה קיומית • לשכת נתניהו: "ראש הממשלה לא אמר את הדברים המיוחסים לו"
יונה גרין
י"ח תשרי התשע"ז / 19.10.2016 21:51

משבר דיפלומטי חדש? ראש הממשלה בנימין נתניהו צוטט הערב (רביעי) בערוץ 2 כמי שאמר כי נשיא  ארצות הברית, ברק אובמה, מהווה סכנה קיומית להתיישבות.

על פי הדיווח, את הדברים אמר נתניהו בשיחה סגורה שקיים בשבוע שעבר עם תושבים מעמונה ומעפרה, כשבמהלכם הזהיר מפני מהלך חד-צדדי.

“זו לא רק עמונה… בתקופה הקרובה בין הבחירות בארצות הברית ועד סיום כהונתו של אובמה – ההתיישבות כולה בסכנה קיומית”, צוטט ראש הממשלה.

נציין, כי לפי שעה אין שום אינדיקציה למהלך כזה – והנשיא אובמה אף תידרך עיתונאים אמריקניים באחרונה ואמר, כי אין לו תוכנית מדינית שהוא מתכוון לשלוף עד לתום כהונתו.

כבר חודשים ארוכים שתושבי עמונה ממתינים לפגישה עם ראש הממשלה. למחרת יום כיפור, זמן קצר אחרי שהאמריקנים יצאו נגד אישור מאות יחידות דיור בבנימין למפוני עמונה, נפגש נתניהו עם התושבים.

המדינה אמורה להגיש לבג”ץ בקשה רשמית לדחות את פינוי עמונה בכמה חודשים, כך הוחלט בשבוע שעבר בסיום פגישות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו”ר הבית היהודי השר נפתלי בנט. בעקבות הפגישות, אחת בנוכחות שרת המשפטים איילת שקד ושר הביטחון אביגדור ליברמן, החליט נתניהו כי ינסה לדחות את הפינוי הצפוי על מנת למצוא פתרון למתיישבים.

לשכת נתניהו הגיבה לדברים: “ראש הממשלה נתניהו לא אמר את הדברים המיוחסים לו, אלא ציין שבעבר היו נשיאים שבסיום כהונתם קידמו יוזמות שלא עלו בקנה אחד עם האינטרסים של ישראל”.

“ראש הממשלה הוסיף שהוא מקווה שהדבר לא יחזור והוא מצפה מארה”ב שלא תשנה את מדיניותה המסורתית מזה עשרות שנים למנוע החלטות אנטי ישראליות במועצת הביטחון של האו”ם”, לשון תגובת הלשכה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות