מי אשם: למה יש כעת מחסור בבשר ובעופות טריים ברשתות השיווק?

מקררי הבשר ברשתות השיווק כמעט ריקים - דווקא בתקופה העמוסה ביותר של החגים • מי אשם? ברשתות טוענים כי אין מספיק ימי שחיטה כדי לעמוד בביקוש, אבל במשרד החקלאות מאשימים: הרשתות נמנעו בכוונה מהצטיידות
שייע קליין
י"ז תשרי התשע"ז / 19.10.2016 11:49

לקוחות שנכנסו בימים האחרונים – הימים בהם עם ישראל מצווה על השמחה – לרשתות השיווק הגדולות גילו כי מקררי הבשר כמעט ריקים, ללא סחורה טריה.

על פי דיווח בערוץ 2, בשופרסל מקררי הבשר ריקים וכך גם ברשת השיווק החרדית ‘אושר עד’ וגם ב’מגה’ מדפי הבשר והעופות נמצאים בחסר חמור.

מי אשם? תלוי את מי שואלים.

ברשתות השיווק טוענים כי אין מספיק ימי שחיטה כדי לעמוד בביקוש. באחת הרשתות אף הוסבר בשלט מאיר עיניים, כי בשל העובדה שבחודש האחרון אין כמעט ימים בהם השוחטים מקיימים שחיטה – נגרם מחסור חמור בעופות.

אך במשרד החקלאות מאשימים כי הרשתות נמנעו בכוונה מהצטיידות. לטענת המשרד, רשתות השיווק מבקשות להיפטר ממלאי העופות הקפואים שברשותם.

בערב החג טען יו”ר וועדת הכלכלה ח”כ איתן כבל כי בניגוד לשמועות, לא צפוי מחסור בעופות בחודש החגים.

לעומתו, כברה לפני חודש הזהיר ארגון מגדלי העופות מפני מחסור בעוף מצונן טרי שעלול להיווצר בתקופת החגים.

מזכיר הארגון, מוטי אלקבץ, אמר אז כי בלולים יש עופות רבים, אולם מרבית ימי החג השנה חלים באמצע השבוע, ובשל כך נגרעים ימי שחיטה רבים, וכתוצאה מכך לא ניתן יהיה לספק את הצריכה הרגילה.

לדבריו, המגדלים והמשווקים עושים ככל יכולתם לאספקה מתוגברת של עופות, הודים וביצים לתקופת החגים ובימי העבודה שביניהם, אולם כפי הנראה לא יהיה בכך די בענף העוף הטרי.

ארגון מגדלי עופות המליץ כבר אז לצרכנים להצטייד מראש בעופות טריים, אותם ניתן לשמור בקירור עד 5 ימים, ובמקרה שייווצר מחסור, לבחור בחלופות של עוף ובשר קפוא או בשר הודים שיהיו בשפע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות