השר ישראל כץ התחייב בסוכה: “לא אשתמש בשבת לצרכים פוליטיים”

מפגן הכוח השנתי של שר התחבורה והמודיעין בסוכתו בכפר אחים, הוא התייחס למשבר העבודות ברכבת: "לעולם לא אעשה שימוש בערך יהודי מקודש כמו השבת לצרכים פוליטיים - גם אם אחרים יעשו" • קרא שוב להקים אי בינלאומי ונמל במרחק 5 ק״מ מחופי עזה - תחת פיקוח בטחוני ישראלי
נחמן גור
י"ז תשרי התשע"ז / 18.10.2016 21:45

כ-4,000 חברי ליכוד השתתפו הערב (שלישי) באירוע סוכות המסורתי בביתו של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, בכפר אחים.

בין המשתתפים במפגן הכוח של כץ היו יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין, השרים: יובל שטייניץ, גילה גמליאל, חיים כ”ץ, אופיר אקוניס, יריב לוין, סגני השרים, איוב קרא, ג’קי לוי וירון מזוז, ח”כים וראשי רשויות.

בנאום שנשא בפני אורחיו – וצוטט בערוץ 7 –  התייחס השר כץ לתקופה הקשה שעבר בעקבות משבר עבודות הרכבת בשבת: “בחיים הפוליטיים יש מבחנים שונים, אתם עמדתם בימים אלה במבחן החשוב ביותר – מבחן החברות והנאמנות. איתכם לעולם לא אצעד לבד, תמיד נהיה ביחד”.

כץ הוסיף: “לא התייחסתי לאירועי השבועות שחלפו ולא ארחיב גם הערב, אומר רק זאת: לעולם לא אעשה שימוש בערך יהודי מקודש כמו השבת לצרכים פוליטיים – גם אם אחרים יעשו. תמיד אעדיף את טובת המדינה ואת האינטרס של כלל אזרחי ישראל על פני כל שיקול אחר”.

השר התייחס גם לנושא הביטחוני: “ישראל ניצבת היום בפני אתגרים ביטחוניים מדרום, מצפון ובמזרח. ביחס לעזה: יש להמשיך ולהרתיע את חמאס מירי על ישראל, למנוע אספקת נשק מבחוץ וחומרים ליצירת נשק מבפנים, ולנטרל את איומי המנהרות ההתקפיות לתוך שטח ישראל. מעבר לכך, יש לשחרר את עזה לעולם ולהשתחרר מהאחריות על עזה, תוך הקפדה מלאה על בטחון מדינת ישראל”.

לדבריו, “תוכנית האי-פרדות, אותה יזמתי, ושנתמכת על ידי מרבית הגורמים הביטחוניים בישראל, מאפשרת הקמת אי בינלאומי ונמל במרחק 5 ק״מ מחופי עזה – תחת פיקוח בטחוני ישראלי, עם גשר מחבר, שיאפשר לעזה מוצא כלכלי לעולם, ויפסיק מצב אבסורדי שאנחנו אחראים על אספקת המזון, המים, החשמל, האנרגיה וכל המוצרים למרים שבאויבינו.

“הם שונאים, חופרים ומאיימים ואנחנו מספקים. בשבוע שעבר נולד בעזה התושב השני מיליון. אין לנו מה לחפש בעזה מלבד בטחון”.

הוא שיגר מסר לראש הממשלה: “הנהגת המדינה הבכירה חייבת לגלות מנהיגות ולקבל בהקדם את ההחלטות המתאימות. להשתחרר מהאחריות על עזה תוך שמירת בטחון מדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות