אחרי הכחשת הזיקה היהודית: בנט השעה את הפעילות עם אונסק”ו

אחרי ההחלטה המנתקת את הזיקה של היהודים להר הבית והכותל המערבי: שר החינוך, המכהן כנשיא הוועד הישראלי של אונסק''ו, החליט להשעות כל פעילות עם הארגון • "לא נשתף פעולה עם מי שנותן רוח גבית לטרור"
אריה ריבקינד
י"ב תשרי התשע"ז / 14.10.2016 15:05

תגובה מעשית: שר החינוך נפתלי בנט, המכהן כנשיא הוועד הישראלי של ארגון אונסק”ו, החליט להשעות כל פעילות עם הארגון הבינלאומי באופן מיידי, זאת  בשל החלטתו השערורייתית לאמץ הצעה פלסטינית המנתקת את הזיקה של היהודים להר הבית והכותל המערבי.

מלשכת בנט נמסר: ”כל השתתפויות הועד הישראלי יופסקו, לא יתקיימו פגישות עם נציגי אונסק”ו או השתתפויות בכנסים בינלאומיים, וכן לא יתקיים כל שיתוף פעולה מקצועי עם ארגון הנותן רוח גבית לטרור”.

השר בנט פנה למדינות החברות בארגון וכתב להן: ״ההחלטה מאמש מהווה הכחשת היסטוריה, ונותנת רוח גבית לטרור. מי שנותן פרס לתומכי ג׳יהאד בירושלים רק בשבוע שבו נרצחו שני יהודים בעיר, יכול חלילה להיות הבא בתור.

“העולם המערבי צריך לעמוד מול אונסק”ו ונגד מתן פרס לטרור. כמו שפועלים נגד טרור איסלאמיסטי בתדמור וחאלב, כך צריך להתנגד לטרור דיפלומטי בירושלים. המחבל הבא ישאב את הלגיטימציה מההחלטה האומללה אמש. ניתוק ירושלים מישראל יהיה אבן דומינו שיפגע בסופו בכל העולם המערבי”.

השר בנט יכנס בשבועות הקרובים ישיבה מיוחדת של חברי הוועד הישראלי בארגון, כדי לדון בהמשך הצעדים הדרושים.

רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ’ הגיב בביטול להחלטת אונסקו.

“אינני מכיר בהיסטוריה של העולם עוד ‘כוח כובש’ שאדמתו מלאה בשרידים של אבות אבותיו. קדושתם של הר הבית והכותל המערבי לעם היהודי עומדת מדורי דורות, ואינה זקוקה לאישורו של איש.

מיליוני המתפללים בכותל ופניהם אל הר הבית הם תשובת העם היהודי לאונסק”ו. ארגון אונסק”ו, שנוסד בשם ערכים נעלים, תוקף את מדינת ישראל אשר משקיעה מאמצים כבירים לחשיפת והנגשת אתרים המקודשים לכל הדתות, ומעודד את הוואקף המוסלמי שמשמיד בשיטתיות כל שריד ארכיאולוגי על הר הבית. בהחלטה אומללה זו איבד אונסק”ו את זכות קיומו”, אמר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות