נתניהו: בקרו בשער טיטוס וראו מה בזזו לפני 2,000 שנה מבית המקדש

ראש הממשלה הגיב להחלטת השערורייתית של אונסק"ו המנתקת את הזיקה בין העם היהודי לכותל המערבי ולהר הבית: "תיאטרון אונסק''ו נמשך. "זה כמו לומר שלסינים אין קשר לחומה הסינית ולמצרים אין קשר לפרמידות"
יוני גרין
י"א תשרי התשע"ז / 13.10.2016 18:53

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שקיים הערב (חמישי) את חוג התנ”ך בבית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, הגיב בחריפות על החלטת ארגון אונסק”ו – הוועד המנהל של ארגון החינוך והתרבות של האו”ם, לאמץ החלטה המנתקת את הזיקה בין העם היהודי לכותל המערבי ולהר הבית.

“תיאטרון אונסק”ו נמשך”, הגיב נתניהו, “והיום הוא קיבל עוד החלטה הזויה שאין לעם ישראל קשר להר הבית ולכותל. אני מציע לחברי אונסק”ו לבקר בשער טיטוס ברומא ולראות מה הם בזזו לפני 2,000 שנה מבית המקדש.

“זה כמו לומר שלסינים אין קשר לחומה הסינית ולמצרים אין קשר לפרמידות”, הוסיף ראש הממשלה – והדגיש: ”האמת ההיסטורית תנצח”.

החלטת אונסק”ו אושרה בתמיכתן של 24 מדינות – ביניהן רוסיה וסין. שש מדינות התנגדו, בהן ארצות הברית, בריטניה, גרמניה, הולנד, ליטא ואסטוניה.

מרבית מדינות אירופה שלא התנגדו העדיפו להישאר נייטרליות ולהימנע. כך שבדיה, שהצביעה בחודש אפריל בעד החלטה דומה, נמנעה הפעם וכמוה נהגה גם צרפת. הודו וארגנטינ,ה שעימן הודקו הקשרים באחרונה – העדיפו גם הן להימנע.

כל המדינות הללו הצביעו בסיבוב הקודם בעד ניתוק הזיקה של העם היהודי מהר הבית.

במהלך הכינוס שנערך אחרי הצהריים, ניסו הפלסטינים לקדם החלטה אנטי ישראלית ויהודית נוספת: הר הבית המוזכר בשם ‘חראם א- שריף’ יהיה קדוש למוסלמים בלבד.

גם רחבת הכותל הוזכרה בשמה הערבי ובשולי ההחלטה גם בשמה העברי שמודגש בגרשיים לעומת השם המוסלמי – והדבר מבהיר, לדעת דיפלומטים ישראלים, כי יש ניסיון להביא לכך שהזירה הבינלאומית לא תכיר גם בקדושת הכותל עבור העם היהודי

הפלסטינים, שביקשו להפגין מצג שווא של איזון, ציינו כי ירושלים קדושה אמנם לשלשת הדתות, אך הסדר הוא איסלאם, נצרות ויהדות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות