החלטה שערורייתית של אונסק”ו: אין קשר בין היהודים לכותל המערבי

ארגון אונסק"ו של האו"ם קיבל - בתמיכת מדינות ערב, רוסיה וסין, החלטה המנתקת את הזיקה בין היהודים להר הבית והכותל המערבי • 24 מדינות תמכו בהצעה, רק 6 התנגדו, והיתר נמנעו • יו"ר האופוזיציה הרצוג: "אונסק"ו מסלפים את ההיסטוריה, ומוציאים שם רע לדיפלומטיה"
דוד ליבוביץ
י"א תשרי התשע"ז / 13.10.2016 17:32

החלטה שערורייתית, שלא לומר אנטישמית, של אונסק”ו שהתקבלה היום (חמישי), מנתקת את הזיקה בין היהודים ובין הר הבית והכותל המערבי.

הצעת הארגון – הוועד המנהל של ארגון קשרי התרבות והחינוך של האו”ם – זכתה לתמיכתן 24 מהמדינות החברות באונסק”ו. בין התומכים, מדינות ערב, רוסיה וסין.

שש מדינות התנגדו, בהן ארצות הברית, בריטניה, גרמניה, הולנד, ליטא ואסטוניה.

מרבית מדינות אירופה שלא התנגדו העדיפו להישאר נייטרליות ולהימנע.

כך שבדיה, שהצביעה בחודש אפריל בעד החלטה דומה, נמנעה הפעם וכמוה נהגה גם צרפת. הודו וארגנטינ,ה שעימן הודקו הקשרים באחרונה – העדיפו גם הן להימנע.

כל המדינות הללו הצביעו בסיבוב הקודם בעד ניתוק הזיקה של העם היהודי מהר הבית.

במהלך הכינוס שנערך אחרי הצהריים, ניסו הפלסטינים לקדם החלטה אנטי ישראלית ויהודית נוספת: הר הבית המוזכר בשם ‘חראם א- שריף’ יהיה קדוש למוסלמים בלבד. הפלסטינים, שביקשו להפגין מצג שווא של איזון, ציינו כי ירושלים קדושה אמנם לשלשת הדתות, אך הסדר הוא איסלאם, נצרות ויהדות.

יו”ר האופוזיציה יצחק הרצוג אמר בתגובה להחלטה: “אונסק”ו מועלים בתפקידם ומוציאים שם רע לדיפלומטיה, לאחריות ולמוסדות הבינ”ל. מי שרוצה לספר את ההיסטוריה מחדש, לסלף ולהמציא נרטיב הזוי כאילו לכותל המערבי ולהר הבית אין קשר לעם היהודי – משקר במצח נחושה שקר נורא שרק יגביר את השנאה”.

“בעניין הזה אין שום מחלוקת בעם ישראל ואני קורא לאונסק”ו לחזור בהם מההחלטה הביזארית ולעסוק בשמירה על ההיסטוריה האנושית במקום בסילופה”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    י'ז בתשרי זכרו את התאריך הזה
    13/10/2016 18:13
    אדם
  1. הרס וחורבן יבוא על אומות העולם.אני לא נביא ולא בן נביא אני עבד השם יתברך.

  2. 'מסגד אל־אקצא' המוזכר בקוראן הוא בסעודיה
    13/10/2016 18:40
    מזרחן
  3. ‘מסגד אל־אקצא’ המוזכר בקוראן בפרק 17, המתאר את מיתוס הנסיעה בלילה של מוחמד מ”המסגד הקדוש” במכה אל “המסגד הרחוק” בג’יעראנה.

  4. החלטה טובה ליהודים:
    13/10/2016 19:18
    דוד
  5. החלטה טובה ליהודים: נוכל לנפנף אותה בכל מקום לאיזו רמה של אנטישמיות הגיע העולם.

    ליהודים אין קשר לכדור-הארץ. 🙂 “עם לבדד ישכון ובגוים לא יתחשב”. ושגם אנחנו נבין סוף סוף בין איזה זבלים אנחנו חיים.