לא ויתרה: המיליונים ש’נעלמו עם אריה דרעי’ יוחזרו למשפחתונים

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס פנתה ליועץ המשפטי: איפה 30 מיליוני השקלים שנעלמו מתקצוב המשפחתונים כאשר השר אריה דרעי עזב את משרד הכלכלה? • היועץ: "זה יוסדר בתקופה הקרובה" • ח"כ לוי אבקסיס: "לא אתן למשחקים פוליטיים לדחוק הורים צעירים למעגל העוני בעל כורחם" • דורשת לדעת: "כמה עוד העברות כאלה מתרחשות מבלי שיודעים עליהן?"
שרי רוט
ח' תשרי התשע"ז / 10.10.2016 16:52

חשיפת חרדים 10: בדיון מיוחד שהתקיים בוועדת הכספים של הכנסת בחודש יוני האחרון על המחסור בתקציב למשפחתונים – דרשה ח”כ אורלי לוי-אבקסיס לדעת מדוע קטן התקציב, למרות ההבטחה הממשלתית להגדילו.

בתשובה לכך שלף  נציג אגף תקציבים באוצר, מורן מזור, את הקלף הסודי וגילה: “בחמש השנים האחרונות הוצאו למעלה ממיליארד ש”ח להרחבת מערך מעונות היום, תקציב המשפחתונים. השנה הוקצו בתקציב המדינה לטובת הגדלת ההיצע 30 מילון שקלים. התקציב לא מומש כי עבר יחד עם השר דרעי למשרד הפריפריה, נגב-גליל יחד עם תקציבים נוספים”.

בעקבות גילוי זה, הכחיש השר אריה דרעי את הדברים. דוברו אמר אז לחרדים 10: “לא היה ולא נברא. בהחלטת הממשלה נקבע כי תוקם ועדה שתחליט מי יהיה אחראי על נושא מעונות היום, משרד החינוך או משרד הכלכלה. כל נושא 30 מיליון השקלים לא מוכר”.

בעקבות ההכחשה, פנתה ח”כ לוי-אבקסיס אל היועץ המשפטי לממשלה בדרישה לברר את הסוגיה ולקבל תשובות: להיכן נעלמו מיליוני השקלים המיועדים למשפחתונים, כאשר השר אריה דרעי עזב את משרד הכלכלה?

בפנייתה ציינה כי אם נכונה טענת האוצר, לא ייתכן שתקציב שהוקצה למטרה ייעודית יינתן כ’פרס ניחומים’ לשר היוצא.

בתשובה שנמסרה מלשכת המשנה ליועמ”ש לממשלה לח”כ לוי-אבקסיס בימים האחרונים הובהר, כי הנושא “יוסדר בתקופה הקרובה מבלי לפגוע בהקצאת התקציב האמור עבור מערך המשפחתונים”.

בכך למעשה התוספת למשפחתונים שהובטחה בתקציב האחרון אכן תועבר וצפויה לסייע בפתיחתם של משפחתונים חדשים ולאפשר להורים נוספים לשוב למעגל התעסוקה.

ח”כ אורלי לוי-אבקסיס: “משחקים פוליטיים דוחקים הורים צעירים למעגל העוני בעל כורחם – ומול זה אסור לנו לשבת בשקט! מדובר בהישג חשוב שמבהיר לממשלה שהתקציב עליו הוסכם במליאת הכנסת אינו כלי משחק בידיה.

“אני מברכת על הודעת משרד האוצר, המספקת מענה חשוב והכרחי לאלפי הורים צעירים להשתלב מחדש בשוק העבודה. בכוונתי לוודא שהטיפול אכן ייעשה במהרה.

“עם זאת, מחובתי להתעקש ולשאול – כיצד התאפשרה העברת הכספים הזו מלכתחילה וכמה עוד העברות כאלה מתרחשות מבלי שאנו יודעים עליהן? על כן פניתי כבר היום למשנה ליועמ”ש בדרישה לבחינה מעמיקה של הנושא”.

יצוין, כי לפני כחודש פנה עו”ד דניאל דושניצקי מ’התנועה למען איכות השלטון בישראל’ אל הממונה על חוק חופש המידע במשרד האוצר, בדרישה לקבל את כל המידע על העברת תקציבים כ’פיצוי’ על מעברו של שר הפנים אריה דרעי ממשרד הכלכלה למשרד הנגב והגליל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות