ריבלין שוב מחבק את הרפורמים: דווקא מהם תיפתח הגאולה והטובה

ב'חוג תנ"ך' שהתקיים בבית הנשיא, בו השתתפה גם 'רבה' רפורמית, אמר הנשיא: "סכנת ההוצאה החוצה של קבוצה מתוכנו, האמירה כי 'אתם אינכם חלק מאתנו', איננה סכנה חדשה - היא הסכנה העתיקה ביותר וגם הגדולה ביותר לקיום העברי לדורותיו"
יוני גרין
ח' תשרי התשע"ז / 09.10.2016 21:46

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שוב פורס ברבים את משנתו הפרו-רפורמית. ב’חוג תנ”ך’ שהתקיים היום (ראשון) בביתו, במסגרת המיזם הליברלי ‘929’, הזהיר הנשיא מפני נידוים של מחריבי הדת ודיבר רבות בשבחם.

באירוע השתתפה גם ‘רבה’ רפורמית, תמר אלעד אפלבאום,לצד מקים המיזם, הרב בני לאו, הנחשב לאחד ממובילי הזרם הפשרני בציונות הדתית, הרב עדין אבן-ישראל (שטיינזלץ) והסופר חיים באר.

ריבלין נשא דברים אודות ‘חזון העצמות היבשות’ בספר יחזקאל ואמר: “סכנת ההוצאה החוצה של קבוצה מתוכנו, האמירה כי ‘אתם אינכם חלק מאתנו’, איננה סכנה חדשה היא הסכנה העתיקה ביותר וגם הגדולה ביותר לקיום העברי לדורותיו”.

הוא הוסיף: “ומה מלמד אותנו הנביא יחזקאל? ייתכן, שדווקא אלו שיש מי שמסמן אותם כמוקצים, כעצמות יבשות, כרחוקים מיהדות ומיהודים, מהם תפתח הטובה והגאולה. יתירה מכך, בהמשך פרק י”א מלמד אותנו יחזקאל כי היחד שלנו עוד עתיד להביא אותנו לבשורות אדירות: ‘וְנָתַתִּי לָהֶם לֵב אֶחָד וְרוּחַ חֲדָשָׁה אֶתֵּן בְּקִרְבְּכֶם וַהֲסִרֹתִי לֵב הָאֶבֶן מִבְּשָׂרָם וְנתַתִּי לָהֶם לֵב בָּשָׂר'”.

הנשיא חתם את דבריו בברכת גמר חתימה טובה ואמר: “ערב יום הכיפורים זו אולי ההכנה הטובה ביותר עבורנו. בואו נקשיב לנביא שחווה על בשרו את הגלות. בואו נקשיב לנביא שחווה על בשרו את ניסיונות הפיצול והמחלוקת. בואו נקשיב לנביא שראה את ‘עץ יהודה’ ואת ‘עץ אפרים’ אך האמין שבסוף מהעצים הנפרדים הללו, יהיה עץ אחד”.

אף לא אחד מבין הרבנים האורתודוקסים שהשתתפו בחוג, מחה על דבריו המקוממים של ריבלין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נשיא שכובש עיניו בקרקע
    10/10/2016 01:47
    ארי
  1. ריבלין משפיל את קומתו הלאומית של עם ישראל כאשר הוא מבקש לתת מקום לאלו הרומסים את כבודנו ומחריבים כל חלקה טובה. מורשתו הרעה תיזכר לדראון עולם.