גפני ייסוג? משה כחלון איים: בלי מס לדירה שלישית – אין ממשלה

שר האוצר משה כחלון הבהיר בישיבת ראשי המפלגות כי בעיניו המס על בעלי שלוש דירות ומעלה הוא "ייהרג ובל יעבור" • הבהיר כי אם החוק לא יעבור "אני גם אפר התחייבויות וכל העסק יתפרק" • המתנגד הבולט: יאיר לפיד
אריה ריבקינד
ז' תשרי התשע"ז / 09.10.2016 08:08

שר האוצר, משה כחלון, ממשיך להילחם במלוא העוצמה על תוכניתו למיסוי דירה השלישית – ומזהיר: אם התוכנית לא תעבור בכנסת, הממשלה עלולה להתפרק.

ערוץ 2 דיווח בסוף השבוע כי בישיבת ראשי המפלגות האחרונה, בה דנו השרים בין השאר גם בתוכנית המיסוי של כחלון על דירה שלישית,  שר האוצר השמיע מסרים נחרצים – והבהיר כי מבחינתו מדובר בנושא שייהרג ובל יעבור.

כחלון צוטט כמי שאמר בישיבה: “חלק גדול ממה שאתם מעבירים אני לא אוהב, אם תתחילו להפר התחייבויות גם אני אפר והעסק כולו יתפרק”. כחלון גם הבהיר שאינו מוכן לערוך שינויים מרחיקי לכת, למרות התנגדויות מצד בכירים בליכוד.

לפי ההערכות במערכת הפוליטית, החוק צפוי לעבור בסופו של דבר, שכן רוב סיעות הבית תומכות בו, זאת לאחר שיו”ר מרצ זהבה גלאון הבטיחה לכחלון כי היא וסיעתה יתמכו בחוק, וגם מספר חברי כנסת במחנה הציוני, בהם שלי יחימוביץ’, הביעו תמיכה.

המתנגד הבולט לחוק בכנסת הוא יאיר לפיד, שאמר בחודש שעבר בראיון כי החוק “לא הגיוני”, וכי מדובר ברעיון שמטרתו בסופו של דבר לגבות עוד מסים מהציבור.

כחלון כתב על כך בתגובה בפייסבוק: “חברי הקואליציה יצטרכו לבחור אם הם תומכים בהחלטה שמסייעת לזוגות הצעירים ולמעמד הביניים או מצטרפים ליאיר לפיד שמגן על האלפיון העליון. המטרה בתוכנית הדירה השלישית היא לפנות דירות ולהגדיל את ההיצע. אנחנו כבר בחרנו, אנחנו בעד זוגות הצעירים”.

על פי התכנית, מי שמחזיק בשלוש דירות ישלם עוד 10,000 שקלים בשנה. אלו המחזיקים בארבע דירות ישלמו 22 אלף שקלים בשנה, ומי שבידו חמש דירות – ייפרד מ-37 אלף שקלים נוספים מדי שנה.

על פי נתוני משרד האוצר – כפי שהוצגו בערוץ 2 –  38,232 משקי בית בישראל מחזיקים ב-3 דירות. בעוד המספר הכולל של בעלי שלוש דירות או יותר עומד על 54 אלף משקי בית. ל-9,863 משקי בית יש ארבע דירות ו-3,293 עם חמש.

לפי הנתונים, 21 משפחות בישראל מחזיקות ביותר מ-20 דירות.

עוד עולה מנתוני משרד האוצר כי הדירות השלישיות מהוות 12% משוק ההשכרה, וכי המס יחול על כ-80 אלף דירות המוגדרות שלישית ומעלה.

יצוין כי לפני כשלושה שבועות הצהיר יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, כי הוועדה בראשותו לא תאשר את חוק מיסוי דירה שלישית ששר האוצר מבקש להעביר.

בכנס של לשכת סוכני הביטוח המתקיים באילת, אמר יו”ר דגל התורה: “חוק מיסוי דירה שלישית לא יעבור את ועדת הכספים. העלאת מס הרכישה לא הובילה להוזלה של מחירי הדיור. במקום לטפל בשורש הבעיה, הפסקת ספסור המדינה בקרקעות והגדלת ההיצע, מתעסקים במקומות הלא הנכונים”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כחלון היחידי שמנסה לעזור לדור הצעיר
    09/10/2016 08:27
    יהואש
  1. הגיע הזמן שגם הרבנים ייעמדו מאחוריו כי זה בנפשינו

  2. דיקטטור
    09/10/2016 13:31
    אשר
  3. איפה השוויון במדינה דמוקרטית אתה דיקטטור אני הגעתי להצלחה בקניית דירות בהדר בחיפה אתה גר בבית בכרמליה בשווי של 5000000 מליון חמש מליון איפה הצדק אתה מקבל משכורת מהמיסים שאני משלם כל חודש המשכורת שלך 500000 שקל חמישים אלף שקל אתה אלפיון עליון אתה אדם רע שרואה רק את עצמך תן לזוגות צעירים 95 אחוז משכנתא ויש לכולם דירות תפשיר אדמות יש המון דירות למכירה בחיפה בהדר החל מ 450000 שקל איפה הקונים שלך תל אביב זה לא חיפה באר שבע עפולה דימונה צפת מה זה איפה השוויון רוצה לסגור לי את המשרד איפה הפנסיה לעצמאים אני אדרוש פנסיה לעצמאים תבדוק כמה מיסים אני משלם בחודש ותבין שאתה טועה אני מכאן פונה לכולם להתארגן לצאת נגד הגזרה הזאת להפיל אותך לא את הממשלה אתה אדם בלי לב פוגע באנשים נורמטיבים שמשלמים מיסים כל הזמן אני מתפלל כל יום שתעזוב את הממשלה לא מגיע לנו דיקטטור

  4. העלעת מסים אף פעם לא מורידה מחירים
    18/10/2016 15:43
    mt
  5. כאשר מעלים מסים משהוא צריך לשלם אותם. וכידוע לך ולכל עם ישראל. אלו שישלמו את המס יהיו השוכרים ואותם זוגות צעירים שלהם אתה כאילו דואג.
    מאוד מעניין שפה אין לך ניגוד אינטרסים אבל עם הטיקונים לגבי מטווה הגז כן היו לך ניגוד אינטרסים.