אורי אבנרי: “להעניק חנינה לאלאור אזריה” • בנט: שלא יישב אפילו יום אחד

איש השמאל הקיצוני קורא: "שיודה באשמה ויביע חרטה, יורשע, יידון לעונש כבד - ויזכה מיד בחנינה" • שר החינוך ב'פגוש את העיתונות': "אם יורשע - צריך לקבל חנינה מיידית"
יוני גרין
ז' תשרי התשע"ז / 08.10.2016 22:29

איש השמאל הקיצוני, אורי אבנרי, קורא במאמר שפרסם בעיתון ‘הארץ’ להעניק חנינה לחייל אלאור אזריה שירה במחבל ערבי בעודו שוכב על הכביש בזירה.

“התקרית כולה צולמה. אפשר לפרש את הדברים כך או אחרת, אבל ברור שאזריה ניגש לבן אדם פצוע קשה, ששכב על הארץ מדמם וחסר אונים, וירה כדור בראשו מטווח אפס. לא בסערת קרב, לא במהלך הפיגוע, אלא בדם קר, לפחות 11 דקות אחרי הפיגוע. הרבה מאוד זמן בנסיבות אלה”.

אבנרי קובע: “הריגת אויב פצוע היא פשע מלחמה. לא זאת בלבד שהדבר בלתי מוסרי, הוא גם בלתי נחוץ וטיפשי. טיפשי מפני שאויב פצוע הוא מקור למידע, ולפעמים מידע יקר שלא יסולא בפז”.

לדבריו, “יש סכנה שצה”ל יהפוך לכנופיה. זה הרבה שנים צה”ל פועל כזרוע של משטר כיבוש עכור. זה שוחק ומשחית. עברו 43 שנים מאז שצה”ל לחם בפעם האחרונה בצבא סדיר. לכן ההקפדה על המשמעת ועל מוסר המלחמה חיונית שבעתיים.

“אבל אבסורד הוא להטיל את כל האשמה להידרדרות על כתפיו הצרות של חייל אחד, שהושפע מהאווירה הכללית בציבור ובצה”ל. אלאור אזריה הורעל על ידי סביבתו, על ידי הרוח שספג בצה”ל ועל ידי ההוראות שקיבל בפה מלא או ברמיזה מן המפקדים שלו. כולם, ממפקד המחלקה עד האלוף, אחראים למעשהו. המרעילים אשמים יותר מהמורעלים”.

לדעת אבנרי, “הפתרון הנכון הוא שיודה באשמה ויביע חרטה, יורשע, יידון לעונש כבד (למען יראו וייראו) — ויזכה מיד בחנינה. פתרון כזה ימנע את השסע העמוק, שכל פתרון אחר יגרום לו”.

שר החינוך נפתלי בנט אמר הערב (שבת) בריאיון לתכנית ‘פגוש את העיתונות’, כי יש להעניק חנינה לחייל היורה אלאור אזריה.

“אני עוקב אחרי המשפט והגעתי למסקנה הבאה: אזריה, אם יורשע, צריך לקבל חנינה מיידית ולא לשבת יום אחד בכלא. זה המסר שצריך לשלוח”, אמר בנט.

“המסר צריך להיות לחיילים בשטח שאנחנו שולחים אותם להגן מפני גל טרור רצחני. נכון, אם אתם חורגים בצורה בוטה יש לזה טיפול – אבל לא בצורה כזאת שגוזרים אותו ערב את דינו”.

כשנשאל בנט מה המסר שמעביר לחיילים, ענה כי הוא לא סבור שניתן לירות בחפים מפשע. “אני לא חושב שיש חייל אחד שחושב שאפשר ללכת ולירות באדם חסר ישע”, הבהיר. “יש לזה תקדים היסטורי: קו 300. במצב דומה ביצעו חנינה – לפני משפט. בקונסטלציה שנוצרה אני חושב ואני משוכנע שזה מה שצריך להיות ואזריה לא צריך לשבת בכלא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זכור לי משהו בצפון שמעורב בו איש שמאל בשם אורי אבנרי
    09/10/2016 09:20
    הסטוריון
  1. לפרטים אפשר למצוא. בגוגל אורי אבנרי