האם ירון מזוז הוא האיום החדש על הכיסא של יונה יהב בעיריית חיפה?

סגן השר להגנת הסביבה, ח"כ ירון מזוז מהליכוד, הודיע בראיון שהעניק לרדיו חיפה כי הוא שוקל להתמודד לראשות עיריית חיפה, בעקבות פניות של אישים ותושבים • האם החרדים יתמכו בו?
אריה ריבקינד
ה' תשרי התשע"ז / 07.10.2016 14:31

סגן השר להגנת הסביבה, ח”כ ירון מזוז, שוקל להתמודד לראשות עיריית חיפה, בעקבות פניות של תושבים ובכירים בליכוד. מזוז הודיע על כוונתו בראיון שהעניק לרדיו חיפה.

מזוז סיפר על הזיהום הנורא במפרץ חיפה: “אי אפשר לטפל בזיהום במפרץ חיפה מהמשרדים בירושלים, צריך להגיע לשטח באופן יסודי כמו שעשינו אתמול ביחד עם מנכ”ל המשרד. עשינו מבצע, הגענו למקום, עלינו את כל הארובות עד למעלה, ארובה-ארובה במפעל של חיפה כימיקלים. נכנסתי לבונקר של חיפה כימיקלים, איפה שמגיעה האמוניה, הייתי בכל הארובות, יש שם דברים שנתתי להם שם תוך חודש ימים התחייבות לסדר… אנחנו נסגור את המתקן שבו דובר – אם תוך חודש לא יסדרו. אנחנו רוצים שיהיה לנו מקום לסגור את כל הארובות…

• האם תגיע לעוד מקומות כמו בתי הזיקוק?

“אתה תראה אותי בכל! המתקנים! שיש במפרץ חיפה. אני מבטיח לך שכל ארובה וארובה אני אהיה שם. הייתי כבר בתרגיל גדול במפרץ חיפה, ונמשיך לעבור, לא נשב בשקט ונתן הוראות מירושלים או כל מיני משרדים”.

• מתי נראה אותך יושב בעירית חיפה?

“לא יודע, פונים אלי כל מיני אנשים מכל מיני מפלגות… זורקים כל מיני רעיונות. יש עוד שנה למערכת בחירות מוניציפאלית ואנחנו נחליט מה עושים”.

• יש עוד שנתיים, עוד שנה להתחיל לעבוד. האם קיבלת הצעות מאנשים בחיפה שקוראים לך להתמודד מול יונה יהב?

“אתה יודע מאיפה אני מדבר איתך? …ברחוב השומר בחיפה, נפגש עם תושבים… אני מתחיל את הקמפיין שלי מהבית בו נולדתי בחיפה, ברחוב השומר…”

• עד כמה אתה שוקל ברצינות?

“בשתי מילים: הכול פתוח”.

• יונה יהב צריך לדאוג?

“אני לא יודע אם הוא צריך לדאוג. מי שעושה את עבודתו נאמנה כמו שצריך – לא צריך לדאוג, ומי שלא – צריך לדאוג”.

• ומדעתך על יונה יהב הוא כנראה כן צריך לדאוג…

“תראה, יש הרבה מה לעשות בחיפה, אם נתחיל בנושא הזיהום, בכל מה שקורה בחיפה, הוא יש לו המון המון עבודה בחיפה”.

• מה הדבר הראשון שתעשה כראש עיר?

“יש אחריות רבה לעיריית חיפה, שמקבלת כסף מהמפעלים המזהמים, שצריכה גם להראות לנו לאן הולכים מיליוני השקלים, לא רק לבנות איצטדיון כדורגל ועל הדרך נבנות מחלקות אונקולוגיות ברמב”ם”.

• ולסיום, איזה ציון תתן ליונה יהב על הקדנציה שלו?

“לפני שנבחרתי לכנסת, פחות או יותר, הוא התנהל בצורה יפה ובסדר… אני לא נותן ציונים לאף אחד, אני רק אומר שיש הרבה מה לעשות. יש את חוף קרית חיים שהוא גם נמצא באחריות עיריית חיפה, לך תראה שם, לא נשאר חוף. אתה יורד ישר למים, אני עובד למלא את החוף בחול… נפגש עם הארגונים הסביבתיים, הירוקים, ניפגש ונראה מה הבעיות בחיפה. חיפה היא עיר מורכבת, מעורבת”.

• אם אתה כבר ברחוב השומר, רד למטה לגאולה, תסגור את החרדים אצלך…

“אל תדאג… תראו, לסיום, אם היית שואל אותי מקודם סיפרו שעיריות מקבלות ארנונה מהמפעלים, מי שמקבל 75-80 אחוז שמגיעים מהמפעלים המזהמים זה עיריית חיפה ורק 20 אחוז עיריית קרית אתא. אני קורא לחברים, דובר צה”ל אבי בניהו…לא לקחת את הסיפור הזה, שלא יכניסו אותו לקמפיין שהוא לא ראוי, כי פה צריך טיפול יסודי…

“למה אתם לא שואלים את יונה יהב למה צריך? במקום להגיע איתי, כמו שהייתי אתמול וקראתי לו להצטרף, עליתי 6-7 קומות עם סולמות וברזלים למעלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות