מקלב לאורי אריאל: ‘סרטון הכפרות’ שלך גרם להסתה נגד שומרי מצוות

ח"כ אורי מקלב קורא לשר החקלאות אורי אריאל לעצור את הקמפיין הקורא לחדול מקיום מנהג הכפרות בעופות • "במשרד החקלאות החליטו ליטול את הדין לידיהם ולפסוק הלכה שעדיף לקיים כפרות בכסף דווקא"
אריה ריבקינד
ה' תשרי התשע"ז / 06.10.2016 21:25

ח”כ אורי מקלב פנה לשר החקלאות אורי אריאל בבקשה לעצור מיידית את הקמפיין הקורא להעדיף שימוש בכסף על פני תרנגולות עבור מנהג הכפרות בערב יום כיפור.

בשנתיים האחרונות מוביל משרד החקלאות קמפיין במטרה לחדול מקיום מנהג הכפרות בעופות. לטענת מקלב, הקמפיין מלווה בסרטון המבזה את המנהג ומציג באופן מגוחך את קיומו.

“מנהג הכפרות שנהגו ישראל מקדמת דנא, ניתקן להיעשות בבעל חיים – תרנגול או דג, או לפדותם בכסף, ודאי שכל אחד ינהג כמסורת אבותיו ורבותיו, אך משום מה נראה שאנשי המקצוע במשרד החקלאות החליטו ליטול את הדין לידיהם ולפסוק הלכה שעדיף לקיים כפרות בכסף דווקא”, כתב מקלב.

מקלב תהה האם תפקידו של משרד ממשלתי הינו לפסוק הלכות או לעודד אי קיום מנהג בדרך כלשהי.

“מיותר לחשוב כיצד היו מגיבים אילו נעשה פרסום כזה באחת ממדינות העולם, או אילו נעשה פרסום כזה כאן בארץ כנגד קיום מנהג של עם אחר, איך היו מגיבים או מפרשים אותנו”.

מקלב טען כי הקמפיין הוביל להסתה נגד ציבור הנוהגים לקיים את מנהג הכפרות עם עופות. “כבר בשנה שעברה הסרטון הזה גרם להסתה כנגד ציבור שומרי המצוות, ולתסיסה מיותרת של ארגוני צער בעלי חיים, אשר כבר שנים פועלים לעקירת מצווה זו מישראל”.

מקלב הדגיש, כי בשנים האחרונות נעשית הקפדה יתירה על מניעת צער בעלי חיים בקיום מנהג הכפרות. “לכן גם ה’דואגים’ מעניין זה יכולים להיות רגועים”, כתב.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אליהו כץ
    07/10/2016 06:45
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. נו שוין, הרשב”א מברך

  2. נו שוין
    07/10/2016 06:47
    אליהו כץ
  3. יש מצב שהרשב”א כתב דברים חמורים מלעג על המנהג

  4. חוצפה
    09/10/2016 22:13
    א
  5. לא יודע מאיפה השתיקה נוכח זילזול כה מחפיר במנהג ישראל?!?!