התאונה הקטלנית: חוסר איזון גרם לתקלה בשלב הנחיתה של המטוס

חיים טוויל
|
ד' תשרי התשע"ז / 06.10.2016 11:22
ועדת חקירת התאונה בבסיס רמון, שבה נהרג רס”ן אוהד כהן נוב ז”ל בעת נטישת מטוס ה-F-16, לאחר ששב מתקיפה בעזה, החלה את עבודתה • מתחקיר ראשוני עולה: נטישת המטוס הסתבכה בגלל מצב של חוסר איזון בגלל חימוש שנותר על הכנף

ועדת החקירה לנסיבות תאונת מטוס ה-F-16 בבסיס רמון אתמול (רביעי),  בה נהרג הטייס רב-סרן אוהד כהן נוב ז”ל, שנטש את המטוס שעלה באש לאחר ששב מתקיפה ברצועת עזה, החלה היום את עבודתה.

מחקירה ראשונית עולה כי הטייס נתקל בקשיים לקראת הנחיתה ולכן החליט לבצע סיבוב נוסף מעל הבסיס. אלא שגם בניסיון השני חזר הקושי, ורס”ן כהן נוב החליט על נטישת המטוס.

נטישת הטייס הייתה אמורה להגיע חלקיקי שניות לאחר מכן, אבל כהן נוב, סגן מפקד טייסת בחיל האוויר, לא הספיק להשלים את הנטישה, וברגע הקריטי המטוס התרסק והחל לבעור.

לפי הממצאים הראשוניים, המטוס הגיע לנחיתה ככל הנראה במצב חוסר איזון’, כאשר צד אחד שוקל יותר מאשר הצד השני בשל חימוש שנשאר על הכנף.

הוועדה, שמונתה אתמול על ידי מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, תחקור גם מה התרחש בזמן הנטישה: איך הנווט הצליח לנטוש והטייס לא, ומה שיבש את יציאתו מהתא. במסגרת זו נבדק אם הייתה תקלה במערכת הפליטה של הטייס.

רב סרן אוהד כהן נוב ז”ל  נהרג בתאונה מבצעית במהלך נחיתת מטוס מסוג סופה F16I בבסיס חיל האוויר רמון. בזמן הנחיתה נטשו הטייס והנווט את המטוס, שהחל לעלות באש.

הנווט הצליח לנחות בשלום, נפצע קל ופונה לבית החולים תל השומר, אך הטייס נהרג במהלך הנטישה.

הלווייתו של רס”ן כהן נוב תתקיים מחר בשעה 11:00 בבית העלמין במושב מזור.