גפני מתייצב לצד הסמינרים ו’עוקץ’ את מרגי: “טפל באפלייתם לרעה”

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, שיגר מכתב ליו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי, על רקע הדיון באפליית התלמידות הספרדיות בסמינרים החרדים - ודורש: "תמשיך את הדיון אודות אפלייתם לרעה של הסמינרים בכל תחומי פעילותם"
אריה ריבקינד
ד' תשרי התשע"ז / 06.10.2016 08:53

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, פנה במכתב אל יו”ר ועדת החינוך של הכנסת, ח”כ יעקב מרגי, בבקשה שיטפל באפליה כלפי הסמינרים החרדים.

במכתבו מתייצב גפני לצד הסמינרים המפלים, ומציין כי הסמינרים החרדים מופלים לרעה לעומת המוסדות להשכלה גבוהה.

“מכיוון שראיתי כי קיימת לראשונה ישיבת ועדה בנושא הסמינרים החרדיים”, ‘עוקץ’ גפני את פעילותו של מרגי נגד אפליית התלמידות הספרדיות. “אודה לך באם תמשיך את הדיון אודות אפלייתם לרעה בכל תחומי פעילותם”.

גפני מפרט במכתבו:

“א. התקציב המגיע לפי מספר התלמידות והכשרת עובדי הוראה קטן באחוזים משמעותיים לעומת המגזר הכללי והוא נתון לגחמות קואליציוניות, פעמים הפער קטן יותר ופעמים הפער גדול יותר ואין ודאות תקציבית למנהלי הסמינרים.

“ב. היום קיבלתי מסמינר בית יעקב בחיפה ‘קול קורא’ על ידי אותו אגף במשרד החינוך, האחד כללי והשני לחרדי, ובהם הבדלים מקוממים, שזהו תפקידה של הפיקוח הפרלמנטרי על עבודת הממשלה המפלה”.

למכתבו מצרף גפני טבלאות בהן ניתן לראות את האפליה, כאשר מורה חרדית מקבלת תקציב, ואילו מורה חילונית מקבלת תקציב כפול.

גפני מציין גם את האפליה, לדבריו, במסגרת תכנית ‘פרח’, שאף היא מקוצצת תקציבית, יחסית לתכנית הפועלת במוסדות להשכלה גבוהה, וכי כל העת נדרשת ‘שתדלנות’ לגייס כסף נוסף, על מנת להגיע אל התקציב באגף הכללי.

אתמול קיימה ועדת החינוך של הכנסת, בראשות ח”כ יעקב מרגי, דיון על אפלייתם של תלמידים ותלמידות שטרם החלו את השנת הלימודים תשע”ז. הדיון התמקד בתלמידות חרדיות שאינן משובצות בסמינרים החרדיים.

יו”ר הוועדה אמר בתחילת הדיון כי לפני החג רשימת התלמידות החרדיות שאינן משובצות, שהוכנה בלשכתו בעקבות פניות של הורים ובני משפחה של התלמידות, מנתה כ-40 תלמידות.

סגן ראש העיר ירושלים, צביקה כהן, תקף בדיון את ראשי הסמינרים המפלים ואמר: “ראשי הסמינרים פושעים. מקבלים חלק מהבנות ואלו שקוראים להן ׳ביטון׳ או ׳מזרחי׳ לא מתקבלות. לרשות המקומית יש סמכויות כי אנחנו מול הציבור, אבל אין לנו גיבוי ממשרד החינוך. בנות יושבות חודש בבית ואנחנו צריכים פתרונות ממשרד החינוך. אני משבץ את הבנות מתוקף סמכותי אבל הן לא נכנסות למוסדות”.

גפני דרש בדיון ממשרד החינוך לערוך ביקורת על כל הסמינרים החרדים ולבדוק את נושא העסקת קרובי משפחה. הוא דרש גם לקבל את תגובת המשרד – כיצד ינהג במקרה שיימצאו מקרים כאלה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מרגי וצביקה כהן יודעים שבסמינרים של שס יש
    06/10/2016 09:10
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לא פחות אפליות משיש בשאר הסמינרים. ומאותן סיבות. הבת לא מתאימה לרוח הסמינר. ומעוד סיבה יותר גרועה, כי הציונים שלה לא ברמה הכי גבוהה. לכן יטלו קורה מבין עיניהם ואו שישתקו או שיאשימו גם את עצמם.
    הכי קל לזרוק את זה על גזענות.

  2. גפני אין לך תורנ רק כסא. בושה לך וכל הסמנרים
    06/10/2016 11:16
    אורי ציון
  3. מי שתוקף הוא בחולשה ולא מכבד גם את האשכנזים שאתה מייצג