הרצוג: שקר מוחלט. רוזנטל: ההכחשות שלו לא משכנעות

לפי דיווח בערוץ 10, צפויה סיעת המחנה הציוני לקבל 8 תיקים בממשלה המורחבת - בהם תיק החוץ ותיק התרבות והספורט • בליכוד ובמחנה הציוני מכחישים • ח"כ מרגלית: "אנסה למנוע את הכניסה כמו בפעם הקודמת" • עמיר פרץ: "לא רוצה להיות בממשלה של ביבי" • מיקי רוזנטל: "גם אם יצליח הרצוג ויבגוד באמון בוחרינו - לא אצטרף לממשלה"
יוני גרין
ב' תשרי התשע"ז / 04.10.2016 20:50

האם חלה התקדמות משמעותית במשא ומתן בין הליכוד למחנה הציוני על כניסה לממשלה? לפי דיווח בערוץ 10 התשובה חיובית.

לפי הדיווח צפויה סיעת המחנה הציוני לקבל שמונה תיקים בממשלה המורחבת, בתוכם תיק החוץ המוחזק בידי ראש הממשלה ויימסר ליו”ר המחנה הציוני יצחק הרצוג.

תיק נוסף עליו דובר הוא תיק התרבות והספורט המוחזק כיום בידי השרה מירי רגב.

עם זאת, עם צאת החג הכחישו בליכוד את הידיעה.

גם יו”ר האופוזיציה ח”כ בוז’י  הרצוג הכחיש הערב (שלישי) בראיון לחדשות ערוץ 2 את הדיווחים. “זה שקר מוחלט. לא זאת בלבד אלא שהיה לי חשוב לבוא לכאן לומר זאת”, אמר הרצוג.

עם זאת, הרצוג סירב להתחייב שלא יכנס לממשלת נתניהו, “אני לא עוסק בהתחייבויות. אני שוקל שיקול אחראי, נתניהו עסוק בהישרדות וברוב המקרים מעדיף את האינטרס שלו על פני האינטרס הלאומי, אני שוקל את האינטרס הלאומי”.

הרצוג טען כי את המידע בנושא מפיצים גורמים אינטרסנטיים.

“יש שרים בליכוד שעוסקים במידע הזה מבוקר עד לילה”, אמר.”יש גם אנשים במחנה שלי שיש להם אינטרס”.

ח”כ אראל מרגלית צייץ בדף הטוויטר שלו: “הניסיון של ראש הממשלה לפרק את מפלגת העבודה לא יצלח. אני ארכז את כל הכוחות שלא התייאשו כדי להביא להחלפת נתניהו וחלילה לא כדי להצטרף אליו”.

גם ח”כ עמיר פרץ יצא נגד ממשלת אחדות. “אני לא רוצה להיות בממשלה של ביבי. אני רוצה לבנות אלטרנטיבה שתיגע בלב של הבוחרים שלו”, צייץ פרץ בטוויטר, “אנחנו צריכים לנצח את נתניהו, לא להצטרף אליו”.

ח”כ מיקי רוזנטל הגיב: “ההכחשות לא משכנעות. על הרצוג לאפשר לסיעה לקבל החלטה שלא ינוהל משא ומתן או להודיע פומבית על המגעים. גם אם יצליח הרצוג ויבגוד באמון בוחרינו – לא אצטרף לממשלה”.

לפני כשבוע, בישיבת ראשי סיעות הקואליציה, שאל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את שותפיו לממשלה האם הם בעד או נגד צירוף ‘המחנה הציוני’ לקואליציה.

בישיבה השתתפו רק חמישה מראשי מפלגות הקואליציה: ראש הממשלה נתניהו עצמו, יו”ר כולנו השר משה כחלון, יו”ר ש”ס השר אריה דרעי, יו”ר אגודת ישראל השר יעקב ליצמן ויו”ר דגל התורה ח”כ משה גפני.

ראשי שתי מפלגות הימין הנוספות בקואליציה – יו”ר הבית היהודי השר נפתלי בנט ויו”ר ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן – לא נכחו בישיבה.

בנט וחברים נוספים במפלגתו הביעו בעבר את התנגדותם למהלך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות