הוחמר עונשו של מצית ביה”ס הדו-לשוני: העליון הוסיף 4 חודשי מאסר

העליון הטיל ארבעה חודשי מאסר נוספים על הנאשם המרכזי בהצתה - והעמיד את עונשו על 40 חודש • עו"ד איתמר בן גביר: "מרוצה שהשופטים דחו את דרישת הפרקליטות למאסר של שנים רבות"
חיים טוויל
כ"ה אלול התשע"ו / 28.09.2016 10:57

בית המשפט העליון החליט להחמיר את עונש המאסר שנגזר על יצחק גבאי, הנאשם המרכזי בהצתת בית הספר הדו לשוני, ולהוסיף ארבעה חודשי מאסר ל-36 חודשים שגזר עליו בית המשפט המחוזי.

בית המשפט המחוזי גזר על גבאי עונש של 36 חודשי מאסר בפועל, בגין ההצתה וכן בגין שורה של פרסומי הסתה בפייסבוק והחזקות סכין.

על האחים שלמה ונחמן טויטו, שהיו אף הם נאשמים בתיק ההצתה, גזר בית המשפט המחוזי עונש של 30 חודשי מאסר ו-24 חודשי מאסר.

בית המשפט העליון כבר החמיר בזמנו בעונשם והעמידם על 36 ו-32 חודשי מאסר.

בערעור המדינה על העונש שנגזר על יצחק גבאי, נטען כי העונש מועט מידי בהשוואה לחלקו במעשים. פרקליטו של גבאי, עו”ד איתמר בן גביר טען לעומת זאת, כי פסק הדין במחוזי לא היה קל אפילו בהשוואה למעשי חבלה חמורים.

עו”ד בן גביר אף הציג פסיקה של הצתת בית כנסת וזריקת בקבוקי תבערה על יהודים, שם גזר בית המשפט העליון עונשים קלים יותר.

עוד טען עו”ד בן גביר כי השופט בבית המשפט המחוזי טעה כאשר השית על גבאי עונשים נפרדים בגין החזקת סכין ועבירות הסתה.

כאמור, בית המשפט העליון קיבל את ערעור המדינה והוסיף ארבעה חודשים לעונש שהוטל על גבאי.

עו”ד איתמר בן גביר: “מצד אחד אני מאוכזב שבית המשפט העליון לא נתן דעתו למקרה הצתת בית הכנסת וכן זריקת בקבוקי תבערה על יהודים שהנאשמים שם קיבלו עונשים קלים יחסית, אך מאידך אני מרוצה ששופטי בית המשפט העליון דחו את דרישות הפרקליטות למאסר של שנים רבות והכניסו קצת פרופורציות למקרה.

“אני מקווה שבפרקליטות ילמדו את הלקח ולא ינהגו ביהודים אחרת ממה שהם נוהגים בערבים. בדמוקרטיה אסור להפלות בין דם לדם ובין לדין לדין, ולטעמי היה צריך לגזור על גבאי וגם על האחים טויטו את העונש שגזרו על נאשמים ערבים בגין הצתת בית כנסת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות