האיש שמנסה לחנך את ש”ס מבחוץ: האם הרב חיים אמסלם יצליח בדרכו החדשה?

חבר הכנסת לשעבר מטעם ש"ס, שלא שובץ ברשימת המפלגה לכנסת ה-19, ניסה להתמודד ברשימה עצמאית ונכשל, ובבחירות לכנסת ה-20 לא הצליח אפילו למצוא בית פוליטי חדש, הודיע השנה על הצטרפותו לבית היהודי • אם המהלך שלו גם יצליח, הוא יהיה בהחלט ציון דרך היסטורי

שרי רוט
כ"ז אלול התשע"ו / 30.09.2016 15:40

מאז ומעולם ידעו המפלגות החרדיות פרישות מהכנסת, מסיבות כאלו או אחרות.

כך היה כשעזב היו”ר הרב יצחק פרץ את ש”ס; שמואל הלפרט את מקומו ביהדות התורה לטובת מנחם אליעזר מוזס; כשהודח ניסים זאב מש”ס וכשפרש ממנה אלי ישי.

אך למקרה של הרב חיים אמסלם, אין תקדים.

חבר הכנסת לשעבר מטעם ש”ס, שלא שובץ ברשימת המפלגה לכנסת ה-19, ניסה להתמודד ברשימה עצמאית ונכשל, ובבחירות לכנסת ה-20 לא הצליח אפילו למצוא בית פוליטי חדש, הודיע השנה על הצטרפותו לבית היהודי.

הייתה זו הפעם הראשונה בהיסטוריה החרדית שנציג ביצע זיגזג מהסוג הזה. מבחינתו של הרב אמסלם, לא הוא שהשתנה, אלא ש”ס היא זו שכבר אינה מחזירה “עטרה ליושנה”. ובכל זאת, לרושמי דפי ההיסטוריה הפוליטית יהווה הצעד הזה משום מהפך. משהו חדש התחיל, ותלמידו של הגאון רבי  מאזוז, תלמיד כיסא רחמים לשעבר, עורק לשורות מפלגה שהיא מפלגתם של הסרוגים.

“אני מביא את דבר היהדות הספרדית האותנטית, את דרך אבותינו שהיא שילוב תורה ועבודה, אשמש לפה לספרדים שמייחלים לראות בבית היהודי דמות רבנית כדמותי”, הכריז בפניי בפאתוס ביום בו יצא לתקשורת עם החלטתו.

אם המהלך שלו גם יצליח, הוא יהיה בהחלט ציון דרך היסטורי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות