אסף אמדורסקי על ביטול ההופעה: “החילונים פחות פתוחים משרציתי להאמין”

לאחר ביטול האירוע המוזיקלי שתוכנן לפני יום כיפור בככר רבין, פירסם הבוקר אסף אמדורסקי, המנהל המוזיקלי של המופע, את תגובתו, ומסביר למה הוא מאוכזב מהחילונים
חרדים 10
כ"ג אלול התשע"ו / 26.09.2016 12:50

לאחר שאתמול החליטו מארגני המופע ‘מרימים לכיפור’ לבטלו, בעקבות הסערה הציבורית על כך שלא הוזמנו זמרות להופיע, מגיב הבוקר אסף אמדורסקי, המנהל המוזיקלי והמפיק המוזיקלי של המופע, בעמוד הפייסבוק שלו לאירועים האחרונים.

“אחרי קיתונות של בוז והרבה הרבה תלונות ונאצות, אני רוצה לחרוג ממנהגי לדלג בהומור מעל פני הדברים ולגלות קצת איך התגלגל העניין,, פותח אמדורסקי.

“לפני שבועיים קיבלתי דרך משרד ההפקה שלי, המון ווליום, פניה לנהל מוזיקלית ערב סליחות שמארגנים דתיים מכפר חב”ד. הבנתי לפי רשימת האומנים שרובם ככולם דתיים מאוד בעצמם, ונכונים לקיים מופע סליחות מיוחד ברוח יום הכיפורים שהתרומה שלי היא לשרת את האג׳נדה שלהם ושאני נדרש, כמפיק מוזיקלי, להיכנס לעולמם המוזיקלי והערכי בלי צידה שהבאתי מהבית. כלומר לבוא נקי ולהשתלב.

“ממש בסוף השבוע שעבר גיליתי שהניסיון השיווקי שלהם קורץ באי חינניות לחילוני תל אביב והאירוע מתחפש לפסטיבל מוזיקה רגיל, כולל שם שהביך אותי לאללה… פניתי בדחיפות למארגנים בבקשה לשנות חזרה את הצגת האירוע ושמו לשקיפות שלו, להציגו כאירוע סליחות דתי לכל דבר ולא לנסות להתחפש למה שהוא לא ולמרות שקיבלתי אוזן קשובה, יד אחרת שם כבר מיהרה לשחרר פירסום..”

אמדורסקי ממשיך: “תוך דקות כבר הגיע הטלפון מכתב עיתון הארץ ובעוד שאני מנסה להחזיר את הפרסום לשפיותו ולהבהיר שמדובר באירוע דתי לכל דבר – התחיל כדור השלג של הדרת נשים להתנפח למימדים אימתניים.

“אני חושב וגם חשבתי כך אתמול ושלשום שאירוע דתי שמתארח במרחב הציבורי הלא דתי בו מכבדים אנשים שקיבלו על עצמם דיני שולחן ערוך (לפיו לא שרות נשים לפני קהל מעורב), אירוע שכזה לא מאיים על החילוניות ועל ערכיה של עיקר החברה הישראלית, גם אם הוא מתקיים בככר העיר העברית הראשונה, אותה הככר בה חוגגים שמחת תורה שנה אחר שנה בלי שירת נשים ואין מי שמערער על כך.

“אין שום סיבה לפחד ממנהגי הציבור הדתי, ואפשר להאמין שהם טועים נורא וששיויון מגדרי הוא מעל כל הלכה ומנהג ואפשר גם לא לתת לזה לאיים עליך…”

אמדורסקי מגלה כמה נאיבי הוא היה: “באמת האמנתי שניתן, לערב אחד, לקיים בלב תל אביב מה שבדרך כלל מתקיים רק בערים אחרות בארץ. מתוך עוצמה ולא מתוך כניעה. אני בהחלט מבין שיתכן שטעיתי בהערכה זו. שהמרחב החילוני הרבה פחות פתוח ומקבל ממה שרציתי להאמין”.

לדבריו, ” בהחלט יש מקום לקיים מופע בו שרים רק גברים למשך שעה וחצי. בטח באירוע שממומן ומאורגן על ידי קבוצת דתיים. להערכתי (המוטעית) זה לא היה אמור לעורר כל כך הרבה התנגדות ומחלוקת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות