הרב הראשי הגאון רבי יוסף חיים סיטרוק זצ”ל • וידאו: הלוויה בצרפת

הגאון רבי יוסף חיים סיטרוק זצ"ל, מי שכיהן כרב ראשי של יהדות צרפת במשך יותר מ-20 שנה, נפטר הבוקר בגיל 72 • לאחרונה לקה באירוע מוחי ומאז הידרדר מצבו • כיהן כנשיא ועידת רבני אירופה משנת 1999 עד 2011 • בשנת 2001, עקב שבץ בו לקה וממנו החלים, נוסף לו השם חיים • נשיא 'ועידת רבני אירופה': "זכה להערכה בינלאומית מכל גווני הקשת הרבנית והמנהיגות האירופית"
יוסף גרינבוים
כ"ב אלול התשע"ו / 25.09.2016 11:52

הגאון רבי יוסף חיים סיטרוק זצ”ל, מי שכיהן כרבה הראשי של יהדות צרפת במשך יותר מ-20 שנה, נפטר הבוקר (ראשון) בבית חולים בצרפת, לאחר מחלה, בגיל 72.

לאחרונה לקה באירוע מוחי ומאז הידרדר מצבו – והבוקר נפטר.

הגרי”ח כיהן בתפקידו מאז יוני 1987 ועד ליוני 2008.

הוא נולד בשנת 1944 בתוניס. ב-1970, עם סיום לימודיו בישיבה, הוסמך לרבנות ומונה לרבה הראשי של שטרסבורג. לאחר מכן כיהן כעוזרו של הרב הראשי מקס ורשבסקי.

ב-1975 מונה לרבה הראשי של מרסיי, וב-1987 נבחר לראשונה לכהן כרבה הראשי של צרפת, וחזר ונבחר לכהונה זו פעמיים נוספות, בכל פעם לשבע שנים.

המנוח זצ”ל כיהן גם כנשיא ועידת רבני אירופה מ-1999 עד 2011.

ב-22 ביוני 2008 התקיימו בחירות לתפקיד רבה הראשי של צרפת בהם הפסיד לרב ז’יל ברנהיים שכבר התמודד מולו בבחירות לרבנות הראשית ב-1994 והפסיד.

עם זאת, בציבור החרדי במדינה, המשיכו להכיר בו כרבה של צרפת.

הותיר אחריו את רעייתו 9 ילדים, וצאצאים רבים.

בשנת 2001, עקב שבץ בו לקה וממנו החלים, נוסף לו השם חיים.

ש”ס פרסמה הודעת אבל בה נאמר כי “תנועת ש״ס ובראשה מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה בנשיאות מרן חכם שלום הכהן שליט״א, יו״ר התנועה הרב אריה דרעי ונציגיה, מבכים מרה את הסתלקותו של האי גברא רבא, הגאון הגדול רבי יוסף חיים סיטרוק זצוק״ל, אשר שימש בקודש כרב הראשי של צרפת במשך עשרות בשנים והנהיג את קהל עדתו ברמה.

“הגאון זצ”ל כיהן פאר כרבה של שטרסבורג ומרסיי ולאחר מכן כרבה הראשי של צרפת. הרים את קרנה של יהדות צרפת המעטירה לפי הדרך המסורה מדור דור, פעל בנועם ובחן להאהיב שם שמים על הבריות, וקיים קשרים ענפים עם השלטונות לקידום צרכי הקהילה היהודית בצרפת.

“זכה להיות מקורבו וחביבו של רשכבה”ג מרן הגר”ע יוסף זצ”ל, עמו התייעץ בכל דבר ועניין, והביא את דבר ה’ זו הלכה לכל קצוות מדינת צרפת.

“תנועת ש״ס אבלה יחד עם כל בית ישראל על האבדן הגדול של קהילת יהודי צרפת וכלל עם ישראל, ומן השמים ננוחם”.

נשיא ‘ועידת רבני אירופה’, הרב פנחס גולדשמידט, אמר: ‘אנו אבלים על הסתלקותו של הרב סיטרוק זצ”ל שכיהן כרבה של צרפת במשך 21 שנים וכנשיא ‘ועידת רבני אירופה’ במשך 12 שנים.

“הרב סיטרוק צ”ל זכה להערכה בינלאומית מכל גווני הקשת הרבנית והמנהיגות האירופית, לה היינו עדים כשכיהן בראשות הועידה המאגדת בתוכה את הרבנים הראשיים של מדינות אירופה וחשובי אבות בתי הדין והדיינים באירופה. הוא ניחן בתבונה רבנית מושכלת שגרמה למנהיגות האירופית להקשיב ולקיים את בקשותיו למען היהדות בצרפת במיוחד ובכל אירופה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות