בגלל עתירת המדינה: נדחה שחרורו של הרב יאשיהו פינטו מבית הכלא

אכזבה ב'שובה ישראל': רבי יאשיהו פינטו, שהיה אמור להשתחרר ביום ראשון ממאסרו - יישאר בינתיים בבית הכלא, בשל העתירה שהגישה פרקליטות המדינה לבית המשפט המחוזי נגד החלטת ויעדת השיחרורים • הדיון בעתירת הפרקליטות צפוי להתקיים רק מחרתיים - והרב פינטו יישאר במעצר, עד שתתקבל בבית המשפט החלטה בעניינו
חיים טוויל
כ"ב אלול התשע"ו / 24.09.2016 21:26

אכזבה בקהילת ‘שובה ישראל’: רבי יאשיהו פינטו, שהיה אמור להשתחרר מחר (ראשון) ממאסרו, אחרי שריצה כ-7 חודשי מאסר מתוך שנה שנגזרה עליו-  יישאר בינתיים בבית הכלא.

זאת, בשל העתירה שהגישה פרקליטות המדינה לבית המשפט המחוזי-מרכז, נגד החלטת ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר לנכות שליש מעונש המאסר שקיבל.

הדיון בעתירת הפרקליטות צפוי להתקיים מחרתיים. הרב פינטו יישאר במעצר, עד לקבלת החלטה בעניין.

המדינה טענה בעתירה, כי ועדת השחרורים שגתה משקבעה שהרב פינטו עמד בנטל ההוכחה הנדרש לשחרור מוקדם, חרף נסיבותיה החמורות של העבירה, יחסו של הרב לעבירות, והמידע החסוי שהונח בפניה לצד הערכת משטרת ישראל ביחס למשמעותו של המידע והשלכתו על מסוכנותו העתידית.

בנסיבות אלה, טענה המדינה, החלטת הוועדה לא נתנה משקל ראוי לנתונים אשר הובאו בפניה ולא איזנה ביניהם איזון ראוי, ועל כן לוקה בחוסר סבירות המצדיק התערבות ערכאה שיפוטית.

החלטת ועדת השחרורים לקצר את עונש המאסר של מנהיג קהילת ‘שובה ישראל’ עוררה סערה ציבורית גדולה.

אורי ברכה, בנו של תת-ניצב אפרים ברכה ז”ל, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה שהתאבד לפני יותר משנה, לאחר שהרב פינטו וחסידיו האשימו אותו בלקיחת שוחד וניהלו נגדו מסע הכפשה חסר תקדים, אמר בראיון שהעניק לערוץ 10, כי השחרור, שנומק בכך שהרב פינטו “מודה בעבירות המיוחסות לו ומביע חרטה על בחירותיו והתנהלותו”, הוא לא פחות מיריקה על קברו של אביו ז”ל.

בנו של אפרים ברכה אמר כי איבד את האמון במערכת אכיפת החוק: “אל תדווחו על השוחד בפעם הבאה”, המליץ, “אל תדווחו על עבירות שאתם יודעים עליהן – תתרחקו מזה, תראו מה קרה. מי נמצא בקבר עכשיו? אבא שלי נמצא בקבר”.

 השבוע שלחה משפחתו של ברכה מכתב לוועדת השחרורים, בו דרשה מוועדת השחרורים את פרוטוקול הדיון בעניינו של הרב יאשיהו פינטו.

 במסגרת ההחלטה להקדים את שחרורו של הרב פינטו, חשפנו כאן בחרדים 10  ציטוטים המיוחסים לו, שהובאו בפני ועדת השחרורים: “אני מרגיש את עצמי פושע. וכמה אנשים ירדו מהדת כי ראו רב נותן שוחד. לא הרמתי את הראש שלי בבית הסוהר”.

הרב פינטו התייחס למידע המודיעיני שהציגה המדינה, לפיו הוא ממשיך להיות בקשר עם גורמים עברייניים: “אני לא יודע על איזה מידעים מדובר, אין לי קשר עם אף אחד בעולם. אני לא רב יותר ואני אשלם על הטעות שלי. אני מרגיש נקיפות מצפון ואני מפחד על אשתי. אני חי בפחד מתמיד.

“אני פרשתי מהחיים הציבוריים ואני לא רב ולא כלום, עד שארגיש את עצמי ראוי וזה בטח לא יקרה בשנה-שנתיים הקרובות. אני לא סתם אמרתי שאני טעיתי. לא באתי לפה כדי לקבל שליש”.

הרב פינטו, שבכה מאוד במהלך דבריו, אמר עוד בפני הוועדה: “ישבתי אצל העובדת סוציאלית ובכיתי והגעתי לעומק הכאב שלי על השוחד. עשיתי את התורה לחפור בה שזה יותר גרוע משוחד. השתמשתי במעמד שלי כרב בקשר לכל הדברים. אני מתחרט, אני מצטער ואני מרגיש שאני מאבד את הבריאות שלי…

“אני מתחרט מתבייש מעצמי ובכל מה שעשיתי אני מתבייש. אני לא דיברתי עם אף אחד בבית הסוהר… אני פרשתי, אני לא בכלום, לא תשמעו ממני, לא תראו אותי… את הבושה והחרפה שלי שהם לא סתם אני לקחתי וריסקתי את כל חיי, פגמתי בכל דבר שהיה חשוב לי”.

הרב פינטו הוסיף: “אני עומד בכל מילה שאני אומר ואני מתבייש במעשים שלי. התחרטתי מעומק הלב וישבתי עם העובדת סוציאלית 50 פגישות. עברתי דבר דבר על הרמב”ם, מה זה תשובה ואני עובד על עצמי. אין הרב פינטו, אני יותר לא נמצא בעולם…

“אני עשיתי חרטה מעומק הלב והחרטה שלי יותר עמוקה והחרטה שלי עמוקה. אני רוצה לחזור בתשובה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הפרקליטות גרועה מנשיא הפיליפינים שנותן חנינה במקרה כזה
    24/09/2016 22:46
    YAEL BRONS
  1. עם ישראל התעוררו ועשו רעש גדול שככה מתנהגים לאדם חולה מאוד ועוד לרב שעזר לכל כך הרבה בני אדם ללא משוא פנים לאן הגענו שכך גוזרים אנשים על אדם חולה מאוד לאן הגענו איזו אכזריות לא במקום איזה כאב לראות אותנו היהודים מתאכזרים לרב איזה כאב